رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تعداد شرکتهای داروسازی را ۶ واحد اعلام کرد و افزود: گیلان با سرمایه گذاریهای انجام شده در حوزه دارو و درمان، بعنوان استان قطب داروسازی کشور شناخته می شود‌

به گزارش ندای گیلان، فرهاد دلق پوش در بازدید از شرکت کاسپین تامین در شهر صنعتی رشت اظهار داشت: لازم است جهت جلوگیری از اخلال در بخش تولید مطالبات شرکت های داروسازی پرداخت گردد تا چرخه تولید با برگشت سرمایه از زنجیره اقتصاد، باز نماند و متوقف نشود.
وی برنامه ریزی برای اعتلای وضعیت تولید را در کنار چالشهای موجود را لازمه فعالیتهای صنعتی دانست و تصریح کرد: تلاش برای بقا ، پایداری و حفظ موقعیت موجود باید استراتژی راهبردی مدیران بخش صنعت باشد.
دلق پوش تاکید نمود: سیاستگذاری کلان کشور باید به نحوی باشد که از صنایع و تولیدات استراتژیک نظیر داروسازی ها حمایت های اساسی انجام گردد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تعداد شرکتهای داروسازی را ۶ واحد اعلام کرد و افزود: گیلان با سرمایه گذاریهای انجام شده در حوزه دارو و درمان، بعنوان استان قطب داروسازی کشور شناخته می شود‌ و این موضوع تکلیف مسئولین ملی و استانی را در جهت توجه به این صنعت حیاتی را مضاعف می کند.
وی با اشاره به اینکه شناساندن ظرفیتهای دارویی و تولیدات پیشرفته ضرورت دارد، گفت: معرفی و تبلیغ این نوع تولیدات می تواند مبنای صادرات و ارز آوری برای کشور باشد.
دلق پوش اصلاح نظام پولی و رویه بانکی را جهت حمایت از صنایع را رکن و اساس پویایی و تحول اقتصادی کشور برشمرد و اذعان کرد: رویکرد نظام مالی صرفا نباید سودجویی و منفعت طلبی باشد، این موضوع در دراز مدت باعث خسران زیادی در حوزه اقتصاد و اشتغال کشور خواهد شد.
متولی بخش صنعت، معدن وتجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: به صنایع دانش بنیان وصادرات محور باید با درجه اولویت بالا پرداخته شود و زمانی علم و تکنولوژی ارزشمند است که ثمره آن در رفاه و درمان مردم آشکار گردد.
فرهاد دلق پوش عزم و اراده جمعی را جهت رفع مشکلات بخش تولید را کارساز دانست و گفت: ما حتی با برگزاری هفته های تجاری در کشورهای همسایه می توانیم به معرفی و بازار صادراتی محصولات داخلی کمک نماییم.
گفتنی است که دو شرکت دارویی کاسپین تامین و سبحان انکولوژی توانسته اند زمینه اشتغال ۱۱۰۰ نفر به صورت مستقیم با تولید داروهای ویژه و شاخص صعب العلاج، در استان فراهم نمایند.