علی اکبر پوراوزان در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان با بیان اینکه ۴۳ حزب در گیلان دارای پروانه رسمی فعالیت هستندتصریح کرد: از این تعداد ۲۳ حزب در دولت تدبیر وامید پروانه فعالیت گرفته اند.

علی اکبر پوراوزان در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان با بیان اینکه ۴۳ حزب در گیلان دارای پروانه رسمی فعالیت هستندتصریح کرد:  از این تعداد ۲۳ حزب در دولت تدبیر وامید پروانه فعالیت گرفته اند.

مدیرکل سیاسی استاندار گیلان افزود: به همین  تعداد احزاب بصورت غیر رسمی در گیلان فعالیت دارند و دولت مانع فعالیت آن ها نمی شود و  از آنها می خواهیم نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.

وی در خصوص آزادی مردم و احزاب برای برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها گفت:برگزاری تجمعات دستور العمل های خودش را دارد  و راهپیمایی ها به دستور نماینده عالی دولت در استان برگزار می شود.

مدیرکل سیاسی استانداری گیلان در خصوص نقد های اخیر در این خصوص گفت: فعالیت ما حول مسئولیت های اجرایی و از منظر قانون است و البته ما پذیرای نقد همه گروه ها و احزاب هستیم.

  وی با بیان اینکه خواسته ها و انتظارات باید حول محور قانون باشد اظهار کرد: انتظار داریم دوستان به این مهم توجه داشته باشند و ماهم براساس قانون ملزم هستیم حق را برای همه گروها سیاسی مخالف یا موافق دولت به صورت یکسان ادا کنیم  و این مسیر تخطی نخواهیم کرد .

پور اوزان در خصوص آخرین تغییرات در فرمانداری های استان گیلان گفت:تصمیم جابجایی سه فرماندار در این استان گرفته شده است و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.