مریم بخشی ضمن تاکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی ورزش همگانی استان گیلان افزود: در استان گیلان 144 هزار ورزشکار سازمان یافته و دو برابر این رقم ورزشکار سازمان نیافته داریم .

به گزارش ندای گیلان،مسعود رهنما در جلسه شورای ورزش همگانی استان گیلان با اشاره به نقش ورزش در جامعه اظهار داشت: ورزش بخش عملی تعلیم و تربیت است و وسیله‌ای برای رسیدن انسان به تعالی و اهداف عالیه به حساب می‌آید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه ورزش سبب افزایش نشاط، شادی و بهره‌وری اجتماعی و همچنین تقویت نظم پذیری اجتماعی می‌شود اعلام کرد: کشورهای توسعه یافته از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ورزشی در حال تولید ثروت هستند.

وی با اشاره به آسیب شناسی انجام شده در حوزه ورزش همگانی گفت: عدم تقسیم کار در امر ورزش، تعدد نهادهای تصمیم‌گیری در حوزه ورزش گیلان، موازی کاری دستگاه‌ها و فقدان مرجع هماهنگی و سیاستگذاری در حوزه ورزش از مشکلات موجود در حوزه ورزش استان گیلان است.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های شورای ورزش همگانی استان گیلان گفت: ورزش علاوه بر ایجاد سلامت و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه می‌تواند کمبود نشاط در جامعه را نیز جبران کند.

مریم بخشی ضمن تاکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی ورزش همگانی استان گیلان افزود: در استان گیلان 144 هزار ورزشکار سازمان یافته و دو برابر این رقم ورزشکار سازمان نیافته داریم که این نشان از نهادینه شدن ورزش در فرهنگ مردم گیلان دارد.

وی با اشاره به لزوم بهبود بخشی ساختار عینی ورزش همگانی در استان گیلان عنوان داشت: در تلاش هستیم تا علم روز دنیا در ورزش همگانی را به مدیران استان گیلان معرفی کنیم و راهبرد صحیحی را در اختیار آنان قرار دهیم.

بخشی با اشاره به اهمیت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ورزش همگانی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های حوزه ورزش همگانی باید توسط رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیمای مرکز گیلان پوشش داده شود تا تاثیر مورد نظر را در جامعه داشته باشد.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با تاکید بر لزوم یکپارچه‌سازی اقدامات نهادهای فعال در حوزه ورزش همگانی اظهار داشت: با کمک سازمان آموزش و پرورش 4 هزار دانش‌آموز مورد بررسی قرار گرفته‌اند و به‌زودی مراحل استعدادیابی آنان انجام می‌شود‌‌.