رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه ۴۰ درصد اشتغال استان توسط این سازمان محقق شده است گفت:‌ ۳ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی با ۸۲ هزار نفر نیروی کار در گیلان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ندای گیلان، فرهاد دلق‌پوش امروز در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان اظهار داشت: یکی از مؤثرترین راه‌ها برای رسیدن به تکنولوژی‌های جدید در واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با ابراز خرسندیراز امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین این دستگاه و دانشگاه علمی و کاربردی عنوان کرد:‌ امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه زمینه‌های لازم برای تربیت و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در بخش صنعت و بازار کار به خوبی فراهم شود.

دلق‌پوش برگزاری انواع دوره‌های آموزشی و یا حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی را از دیگر اهداف امضاء این قرارداد همکاری دانست و گفت:‌ فراهم آوردن زمینه بازدید دانشجویان از واحدهای تولیدی و صنعتی از دیگر فواید امضاء تفاهم‌نامه بین سازمان صمت و دانشگاه علمی و کاربردی است.

وی بر لزوم کاهش فاصله بین واحدهای صنعتی و تولیدی گیلان و مراکز دانشگاهی تأکید کرد و بیان داشت: در دورانی که شاهد پیشرفت‌ها و ظهور تکنولوژی‌های جدید هستیم برای عقب نماندن از سایر کشورهای دیگر ضمن اجتناب از برخورردهای جزیره‌ای باید از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه ۴۰ درصد اشتغال استان توسط این سازمان محقق شده است افزود:‌ در حال حاضر ۳ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی در گیلان مشغول فعالیت هستند که به سبب آن‌ها برای ۸۲ هزار نفر از نیروی کار استان فرصت شغلی ایجاد شده است.

دلق‌پوش از وجود ۱۰۲ هزار واحد صنفی و اشتغال ۲۰۰ هزار نفر در آن‌ها خبر داد و عنوان کرد:‌ علاوه بر حوزه‌های صنفی و واحدهای تولیدی و صنعتی در حال حاضر ۱۱۲ معدن نیز در استان گیلان فعالیت دارند که به موجب آن زمینه کار و اشتغال حدود هزار و ۷۸۰ نفر فراهم شده است.

وی از راه‌اندازی کارخانجاتی منحصر به فرد در گیلان و حمایت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و خاطرنشان کرد: این واحدهای منحصر به فرد در عرصه‌های متنوعی نظیر تولید کابل‌های آلومینیومی فعال هستند که نظیر آن‌ها در خاورمیانه وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه دو مزیت رقابت‌پذیری و ارزش افزوده در تولیدات صنایع دانش‌بنیان وجود دارد تصریح کرد:‌ یکی از مهم‌ترین راهبردهای این سازمان در استان گیلان حمایت و رفع موانع موجود در مسیر راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

دلق‌پوش ارتقاء سطح بهره‌وری در تولید و صنعت را در گرو ایجاد ارتباط معنادار بین واحدهای تولید و دانشگاه‌ اعلام کرد و گفت:‌ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی کشورمان بر کسی پوشیده نیست بنابراین باید از این فرصت ویژه در راستای ارتقاء راندمان کاری در واحدهای تولیدی و صنعتی استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان گیلان نیز در این جلسه مشترک بر لزوم ارتباط دانشجویان با صنعت تأکید کرد و اظهار داشت: در بسیاری کشورهای پیشرفته فارغ‌التحصیلان مراکز علمی در طول تحصیل خود با روش‌ها و اصول اولیه کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی آشنا می‌شوند.

عباس صادقی یکی از بهترین روش‌های برقراری ارتباط مؤثر بین دانشگاه‌ها و مراکز تولیدی و صنعتی را احداث این دو حوزه در کنار هم اعلام کرد و گفت: با استفاده از این راهبرد مهم در هر دو بخش دانشگاه و تولید و با برقراری حلقه رابط شاهد ارتقاء سطح فعالیت‌ها در این دو حوزه‌ خواهیم بود.