مدیرکل صمت گیلان در نشست با سرپرست دانشگاه گیلان گفت: دستیابی به صنعت دانش بنیان و فناور؛ هدف مشترک دانشگاه و صنعت است و قطعاً صنعت گیلان بدون حضور نخبگان علمی دانش بنیان نمی شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمورپور حیدری در نشست هم اندیشی با سرپرست دانشگاه گیلان با محوریت شعار سال اظهار داشت :می‌خواهیم از یافته ها و پژوهش علمی اساتید دانشگاه در میدان عمل استفاده کنیم و لازم است اساتید مجرب با بهره مندی از بنیه علمی به کمک صنعت بشتابد.

وی با تأسی از کلام تاثیر گذار مقام  رهبری که سیستم علمی کشور باید به داد تولید و صنعت برسد؛ تصریح کرد: معتقدم اگر نگاه علمی بر صنعت استان حاکم شود با توجه به ظرفیت ها و منابع خدادادی و اقلیمی، گیلان می تواند نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز باشد.

تیمورپور حیدری از لزوم ریشه یابی مشکلات و چالش‌های تولید در قالب مقالات و پژوهشهای علمی سخن گفت و عنوان کرد: هر صنعتی که بدون پشتوانه علمی ایجاد شده هم اکنون دچار مشکل شده است بنابراین شناسایی و رفع ضعف های موجود با رویکرد حل مسئله می‌تواند یک جهش صنعتی در گیلان ایجاد نماید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به فعالیت ۷۳ شرکت دانش بنیان در گیلان تاکید کرد: با بهره‌مندی از ظرفیت علمی دانشگاه و پیوند آن با صنعت می‌توانیم پویایی مبتنی بر فناوری و دانش فنی در حوزه صنعت را به مراتب بیش از پیش در گیلان ایجاد نماییم.

در ادامه این نشست فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان بر لزوم تغییر رویکرد ایجاد صنایع متکی بر طراحی به جای تاسیس کارخانجات اشاره نمود و گفت: بسیاری از کارخانجات فاقد دانش فنی اثربخش و رویکرد صنعتی هستند و صرفاً با نصب ماشین آلات تولید یک محصول در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به بحث تولید دانش بنیان در نامگذاری سال جدید خواستار  ورود دانشگاه بر فرآیند ایجاد و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان شد.

نجفی با اشاره به راه اندازی کلینیک صنعت در دانشگاه گیلان ابراز امیدواری کرد این کلینیک دروازه‌ای برای دانش بنیان شدن شرکت‌های گوناگون صنعتی و تحقیقاتی باشد.

وی با اشاره به ظرفیت استان گیلان در زمینه کشاورزی خواستار توجه ویژه به توسعه شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه شد.