مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت:321 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در استان آماده  اجرای عملیات راهداری اضطراری هستند.

به گزارش ندای گیلان،محمد رضا نازک کار با اشاره به بارش برف در استان طی ساعات گذشته اظهار داشت: ۵۱۷ نیروی راهداری در قالب  ۵۳ اکیپ‌ راهداری در ۲۰راهدارخانه ثابت و۸ راهدارخانه سیار و سطح محورهای استان مستقر و آماده مقابله با هرگونه بارش برف پیش رو هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان سپس به تجهیزات و ماشین آلات راهداری استان اشاره کرده و خاطرنشان نمود: ۳۲۱ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در استان آماده  اجرای عملیات راهداری اضطراری هستند.

محمد رضا نازک کار ، افزود: شن و نمک لازم برای بازگشایی جاده ها تامین شده و اکیپهای راهداری استان در صورت بارش سنگین برف بازنگهداشتن محورهای استان با اولویت محورهای اصلی و شریانی را در دستور کار قرار خواهند داد.

وی سپس از عموم مردم خواست در ایام بارش برف حتی الامکان از تردد غیر ضروری در محورها خودداری نمایند تا اکیپهای راهداری بتوانند بدون وقفه و مستمر نسبت به برفروبی محورها اقدام و مانع بروز انسداد در محورها شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در ادامه از مردم خواست در صورتی که مجبور به تردد در محورهای استان در ایام بارشهای پیش رو هستند حتما ضمن داشتن تجهیزات ایمنی ضروری ،آخرین وضعیت راهها را از طریق تلفن گویای ۱۴۱جویا شوند.