فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در حوزه فضای مجازی برداشته شده است عنوان کرد: تشکیل گردان‌های سایبری سپاه و فعالیت گسترده در حوزه فضای مجازی دشمن را عقب رانده است.

به گزارش ندای گیلان،سردار محمد عبدالله‌پور عصر امروز در نشست خبری تجلیل از خبرنگاران استان گیلان با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری باید فضای مجازی را از اشغال دشمن در بیاوریم اظهار داشت: نبرد سایبری سپاه، دشمن و عناصر ضدانقلاب را در فضای مجازی شکست داده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در حوزه فضای مجازی برداشته شده است عنوان کرد: تشکیل گردان‌های سایبری سپاه و فعالیت گسترده در حوزه فضای مجازی دشمنی که تا همین چند وقت پیش در این بخش یکه‌تازی می‌کرد را به نحو قابل توجهی به عقب رانده است.

سردار عبدالله‌پور اشراف اطلاعاتی سپاه بر تمام گروه‌های ضدانقلاب را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در کنار حضور مقتدرانه در این عرصه یکی دیگر از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که سپاه انجام آن را در دستور کار خود قرار داده مبارزه گسترده با فساد در هر شکل و نوع است و در این حیطه نیز با جدیت تلاش می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان موضوع چهل سالگی انقلاب، حضور مؤثر و توجه ویژه همه قشرها، گروه‌ها و سازمان‌ها به این حرکتی که وی آن را حرکتی عظیم، گسترده و افسانه‌ای خواند ضروری دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی با روی کار آمدن خود تمام معادلات جهانی را بر هم زد و یک نظام جدید را در دنیا پایه‌ریزی کرد.

وی زمینه‌سازی برای ظهور منجی بشریت امام زمان(عج) توسط انقلاب اسلامی و تلاش‌ها و فداکاری‌های آحاد مردم ایران اسلامی برای پیروزی این نظام الهی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در خلال تبیین و اعلام مؤلفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب در هفت محور مختلف مسیر حرکت را برای توسعه انقلاب اسلامی برشمردند.

سردار عبدالله‌پور موضوع تولید علم را نخستین مسأله مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اعلام کرد و ضمن بیان اینکه ما در این عرصه دچار یک عقب ماندگی بزرگ هستیم افزود: در دوران طاغوت و پادشاهان نالایق، کشورمان از مسیر رشد و پیشرفت علمی بازماند و نتوانست در این حوزه حضور خود را تثبیت و تقویت کند.

وی معنویت، اخلاق و لزوم ترویج آن در زندگی را از دیگر نکات بارز مورد توجه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خواند و اظهار داشت: اگر قدرت در تمام حوزه‌ها به دست بیاید اما در بخش ترویج و توسعه معنویت و اخلاق در جامعه کوتاهی‌هایی انجام شود انقلاب اسلامی به هدف بزرگ و غایی خود نائل نمی‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه در حوزه مسائل اقتصادی نیز عقب‌ماندگی‌های بسیاری در کشور وجود دارد تصریح کرد: مسئولان و متولیان امر نتوانستند راهی برای حل مشکلات اقتصادی و رفع گرفتاری‌‌های مردم در این زمینه پیدا کنند که البته تنها بخشی از این ناکارآمدی‌ها محصول کمبود بودجه و اعتبارات است.

سردار عبدالله‌پور بی‌تدبیری در حوزه مسائل اقتصادی و عملکرد ضعیف مسئولان در این بخش را مهم‌ترین عامل ایجاد نابسامانی‌های اقتصادی در کشور اعلام کرد و گفت: جدی‌گرفتن راه عدالت و مبارزه با فساد از دیگر موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است که باید در این حوزه جدی‌تر ورود کنیم.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد در جامعه کارهای بسیار زیادی انجام شده اما نمره خوبی در این زمینه کسب نشده است خاطرنشان کرد: سهم زیادی از این عدم موفقیت در حوزه مبارزه با فساد به علت ساختار معیوبی است که در کشور وجود دارد از طرفی دیگر مسئولان امر نیز با سستی و تعلل در این زمینه کار می‌کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان استقلال و آزادی را به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: مردم ایران اسلامی با تکیه بر نیروی ایمان قلبی خود در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی پای آرمان‌های باارزش و مقدس خود ایستادند و زمینه شگفتی دشمنان را فراهم کردند.

سردار عبدالله‌پور تحرکات اخیر دشمن در خلیج فارس و خارج کردن ناوهای هواپیمابر از این منطقه را نشانه ضعف و شکست دشمن در برابر قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: این موفقیت‌ها و استقلال نظامی به دست آمده باید در تمام زمینه‌های دیگر از جمله امور فرهنگی‌ سیاسی و اقتصادی پیاده‌سازی شود.

وی لزوم مرزبندی با دشمنان و ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی را به عنوان دو عنصر مهم موجود در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: سبک زندگی در کشور باید اسلامی و ایرانی شود زیرا یکی از زمینه‌های اساسی برای پیشرفت انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم توجه ویژه به این نکته بسیار مهم است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مردم استان گیلان مشکلات و گرفتاری‌های بسیار زیادی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دارند خاطرنشان کرد: با این همه ظرفیت و توانمندی نباید وضعیت مردم گیلان اینگونه باشد که البته به عقیده بنده بخش زیادی از محرومیت‌های استان به علت سوء تدبیر متولیان امر است.

سردار عبدالله‌پور با تأکید بر اینکه ما منکر مشکلات اعتباری و نبود بودجه برای رفع محرومیت از چهره استان گیلان نیستیم عنوان کرد: مشکل اینجا است زمانی که بودجه و اعتبارات نیز به صورت قابل قبولی وجود داشت و تخصیص پیدا می‌کرد هم وضع استان گیلان همین‌طور بود و هیچ تغییر محسوسی در آن ایجاد نشد.

وی ساخت هزار واحد مسکن محرومان توسط سپاه قدس گیلان و با همکاری کمیته امداد در این استان را از برنامه‌های سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی اعلام کرد و اظهار داشت: علاوه بر فعالیت‌های انجام شده در داخل گیلان، سپاه قدس ساخت 500 واحد مسکونی در منطقه گمیشان استان گلستان را تقبل کرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان افتتاح 35 واحد مسکونی در منطقه گمیشان تا ایام هفته دولت امسال را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: سپاه قدس گیلان در حوزه محرومیت‌زدایی در ابعاد مختلفی ورود کرده به طوری‌که با قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سه دهستان تالش، املش و رودبار مشغول فعالیت گسترده در این حوزه است.

سردار عبدالله‌پور اجرای طرح همگام با کشاورز توسط بسیج مهندسان کشاورزی سپاه قدس گیلان با هدف افزایش تولید، ارتقاء بهره‌وری و زمینه‌سازی جهت خودکفایی در تولید برنج را مورد توجه قرار داد و گفت: توفیقات بسیار خوبی در این حوزه به دست آمده است و امیدواریم تا سال آینده میزان تولید برنج افزایش پیدا کند.

وی خودکفایی در عرصه تولید دانه‌های روغنی و تلاش علمی و جهادی متخصصان کشاورزی در این حوزه را به عنوان یکی از رئوس کار سپاه قدس گیلان اعلام کرد و بیان داشت: بحث امنیت غذایی در کشور از جمله مسائل بسیار مهمی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و تحقق آن در دستور کار سپاه قرار دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم پرهیز از روحیه اسراف‌گرایی در جامعه و ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و ایرانی خاطرنشان کرد: تحریم‌های دشمن با یک مدیریت منسجم و هدفمند قابل شکسته شدن است به شرط آنکه متولیان امر ضمن نصب‌العین قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق آن جهادی وارد میدا شوند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه خبرنگاران فریادگر بیداری جامعه و بیان کننده حقایق آن هستند تصریح کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران با قلم و گفتار خود روح امید را در جامعه زنده می‌کنند و با همین ابزارها در کنار دفاع از حقوق مردم در راه روشنگری و مبارزه با فساد گام برمی‌دارند.

روح‌الله پوراسماعیلی با تأکید بر اینکه هدف حوزه اطلاع‌رسانی سپاه قدس گیلان و مشخصاً خبرگزاری بسیج انتقال صحیح اخبار و اطلاعات و بیان عملکرد گسترده سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی است افزود: اقدامات سپاه قدس گیلان در حوزه‌های یاد شده چشمگیر است و سعی داریم مجموعه این فعالیت‌ها را به نحو مطلوب انعکاس دهیم.

وی از نگاه ویژه فرماندهی سپاه قدس گیلان به حوزه اطلاع‌رسانی سخن گفت و ضمن تأکید بر انتشار اخبار محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی سپاه در سطح جامعه ابراز داشت: سپاه قدس گیلان در مناطق صعب‌العبور و بخش‌هایی که مردم آن از امکانات اولیه زندگی نیز محروم مانده‌اند حاضر است و مشغول کمک‌رسانی به مردم است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان ساخت 500 واحد مسکونی در منطقه گمیشان گلستان توسط سپاه قدس گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این فعالیت‌ها در مناطقی که اهل سنت در آن ساکن هستند در حال انجام است بنابراین اطلاع‌رسانی دقیق اخبار آن می‌تواند توطئه‌ خباثت‌گونه دشمنان را علیه انقلاب اسلامی خنثی کند./تسنیم