رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تصویب لایحه رفع موانع تولید، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را رفع می کند از آغاز فعالیت این کارگروه تخصصی از ماه آینده در گیلان خبر داد.

ندای گیلان:رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تصویب لایحه رفع موانع تولید، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را رفع می کند از آغاز فعالیت این کارگروه تخصصی از ماه آینده در گیلان خبر داد.

علی منتظری در نشست هم اندیشی با مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی استان گفت: با ابلاغ آیین نامه اجرایی رفع موانع تولید، کارگروه تخصصی این قانون از ماه آینده در گیلان شروع به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به ابلاغ این لایحه از سوی رئیس جمهور به کلیه وزارت خانه ها تاکید کرد: با صدور آیین نامه اجرایی این لایحه، کارگروه رفع موانع تولید به ریاست استاندار گیلان تا ماه آینده شروع به کار خواهد کرد.

منتظری افزود: تصویب این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی می تواند به طور قانونی موانع تولید را از مسیر تولید حذف کرده و سبب ایجاد رقابت سالم و ارتقاء نظام مالی کشور شود.

این مسئول با اشاره به تشکیل کارگروه حمایت از تولید در گیلان از سال گذشته ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این کارگروه شناسایی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: جلسات این کارگروه در ۱۳ شهرستان استان برگزار شده که در آن بیش از ۵۳۰ مصوبه با نظارت استاندار گیلان مصوب شده است.

منتظری گفت: بنا بر مصوبات این کارگروه، ۶۴ درصد مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به بانک ها و ۳۶ درصد مربوط به سایر ادارات از جمله در حوزه های امور مالیاتی و تأمین اجتماعی است.

وی با اشاره به حل ۲۸ درصد از مجموع مصوبات این کارگروه تصریح کرد: حیطه اختیارات این کارگروه تنها در چارچوب مواد قانونی و اختیارات مدیران استانی بود اما خوشبختانه با تصویب لایحه رفع موانع تولید پشتوانه محکمی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم شده است و رعایت مفاد قانونی این لایحه برای تمامی نهادها، سازمان ها و بانک های کشور تکلیف است.