فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: فعالیت چند منظوره شالیکوبی های شهرستان موجب رونق اقتصاد کشاورزی و بهره وری بهتر از ظرفیت های  روستا می شود.

به گزارش ندای گیلان، یونس رنجکش در حاشیه بازدید از فعالیت کارخانجات شالیکوبی شهرستان مرزی بندر آستارا بیان کرد: برای رونق تولیدات روستایی و ثبات اقتصاد و اشتغال در منطقه نیازمند تغییر رویکرد ها و توجه به تولید ارزش افزوده با ایجاد صنایع تبدیلی وابسته به حوزه کشاورزی هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات و برنامه ریزی های جدی در این زمینه فعالیت های چند منظوره شالیکوبی ها است که نقش مهمی در تولید ارزش افزوده برای محصول برنج و ایجاد فرصت های شغلی جدید در شهرستان آستارا دارند.

به گفته وی؛ با توجه به فعالیت های فعلی شالیکوبی ها، سرمایه گذاری این کارخانجات در زمینه بسته بندی برنج و سایر محصولات میتواند فعالیت های آنان را دائمی و فرصت های شغلی را نیز با ثبات تر نماید.

وی ادامه داد: اکنون نیازمند بازنگری در روش ها و برنامه ریزی برای برند سازی محصولات کشاورزی در منطقه هستیم که این مهم می تواند در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به کشور های منطقه حائز اهمیت باشد.

وی یادآور شد: برنج یک محصول استراتژیک برای کشورمان است اما تولید برنج محلی گیلان بویژه آستارا از مرغوبیت خاصی برخوردار و قابلیت صادرات برای جامعه هدف خاص را دارد.

فرماندار آستارا بر ضرورت سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی  صنایع کشاورز ی تاکید و اعلام کرد: تسهیلات با بهره کم نیز از سوی دولت و با همکاری های فرمانداری پرداخت می شود.

وی علت تجاری نشدن محصولات کشاورزی را عدم برند سازی دانست و افزود: اقتصاد کشاورزی با برنامه ریزی های اصولی پایدار می ماند.

در این بازدید مدیران شالیکوبی های شهرستان از حضور فرماندار آستارا در بررسی مشکلات این کارخانجات تقدیر و خواستار حمایت از برنامه ریزی های آنان در توسعه فعالیت ها شدند.