جلال‌الدین محمدشکریه از تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری اصناف را در راستای تسهیل شرایط در نظام صنفی خبر داد

جلال‌الدین محمدشکریه امروز در گفت‌وگویی با اشاره به اهداف اجرای طرح شناسایی واحدهای فاقد پروانه صنفی در کشور اظهار کرد: طبق اعلام هیأت عالی نظارت، تا پایان سال جاری وضعیت واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در کشور مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری طرح مذکور با عنوان «GIS» اجرایی می‌شود، افزود: در این طرح واحدهای دارای پروانه و یا بدون پروانه با درج کد پستی شناسایی می‌شوند.

نایب رئیس اول اتاق اصناف کشور ادامه داد: در طرح شناسایی واحدهای صنفی «GIS» تراکم استقرار یک رسته شغلی با رنگ‌های سبز و قرمز برای متقاضیان جدید نشان داده می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه طبق ماده 27 قانون نظام صنفی داشتن پروانه صنفی تکلیف است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در ساماندهی واحدهای بدون پروانه کمک می‌کند.

به گفته محمدشکریه، طبق قانون برنامه پنجم توسعه اداره‌های دولتی می‌توانند در راستای طرح مذکور به واحدهای بدون پروانه کسب خدمات زیربنایی ارائه ندهند.

وی از فعالیت سه میلیون واحد صنفی در کشور خبر داد و گفت: با نگاه مثبت به قوانین نظام صنفی می‌توان یک‌میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.

رئیس اتاق اصناف رشت اصلاح قانون نظام صنفی را یکی از دغدغه‌های مهم دانست و یادآور شد: هدف ما تسهیل شرایط در نظام صنفی آینده است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که این شرایط برای 20 سال آینده کشور تسهیل شود و امیدواریم مجلس نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

وی تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری اصناف را در راستای تسهیل شرایط در نظام صنفی عنوان کرد و یادآور شد: اساسنامه این شرکت تدوین شده است.