رییس اداره مشارکت های اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت:درحال حاضر ۹۱۶ واحد آموزشی غیردولتی در سطح استان گیلان و۲۷۸ واحد در سطح شهرستان رشت فعال است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایلنا،حمید آقاجانی ،رییس اداره مشارکت های اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان  اظهار داشت:در مدارس غیردولتی کلیه هزینه ها از طریق اخذ شهریه و از اولیا تامین می‌شود و در این ارتباط مدیران مدارس غیردولتی تلاش می‌کنند در جهت رضایتمندی دانش آموزان و اولیای آنها از دبیران و کارکنان برجسته و فعال که در امور آموزشی و پرورشی که توانمندی های لازم را دارند استفاده کنند.
وی گفت :این مسئله متفاوت بودن کیفیت آموزشی در مدارس غیر دولتی را بیان می کند و پذیرش دانش آموزان در موسسات و دانشگاه های دولتی و کسب رتبه های تک رقمی نیز یکی از نشانه های متفاوت بودن کیفیت اینگونه مدارس است.

آقاجانی افزود:درحال حاضر ۹۱۶ واحد آموزشی در سطح استان گیلان و۲۷۸ واحد در سطح شهرستان رشت فعال است.

این‌ مقام‌ مسئول با بیان اینکه نظارت بر کلیه امور مدارس غیردولتی ،همانند مدارس دولتی ،توسط مدیران و معاونین و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش در سطح استان ،شهرستان ها ،مناطق و ناحیه‌ها است ،گفت :علاوه بر آن تعداد۳نفر از همکاران مجرب و آشنا به مسائل آموزشی و پرورشی ،تحت عنوان ناظر استانی انتخاب می‌شوند و بر کلیه امور از جمله شهریه نظارت دارند.درصورت رویت تخلف موضوع در شورای نظارت استان مطرح و تصمیم گیری میشود.

حمید آقاجانی تصریح کرد:با توجه به اینکه کلیه فضاهای پیشنهادی ازسوی موسسان غیر دولتی باید به تایید نهایی اداره کل نوسازی مدارس استان برسد ادامه فعالیت اینگونه واحدهای آموزشی منوط به تاییدیه از اداره کل نوسازی مدارس است.
وی افزود:در صورت اجرای ماده ۱۰قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مبنی بر تامین نیاز مالی موسسان مدارس جهت تهیه تجهیزات و امکانات ،این آمادگی در موسسان وجود دارد که نسبت به احداث و یا خرید فضای آموزشی اقدام کنند.