مدیرکل ارشاد گیلان گفت: فضای کتاب و رسانه استان گیلان در کشور پیشروست و پی‌جوییهای خبرنگاران گیلان نشان از دغدغه توسعه، رفع مشکلات و کاستیها دارد.

به گزارش ندای گیلان،فیروز فاضلی در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان بیان کرد: فضای کتاب و رسانه استان گیلان در کشور پیشروست و پی‌جوییهای خبرنگاران گیلان نشان از دغدغه توسعه، رفع مشکلات و کاستیها دارد.

وی با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه استانی کشور در سال ٧١ در گیلان برگزار شد، اظهار کرد: امروز پس از گذشت ٢٦ سال و برپایی ١٣ دوره نمایشگاه کتاب در گیلان، برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی به مطالبه مردمان این سرزمین تبدیل شده است.

فاضلی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ مطالعه است، ادامه داد: در نمایشگاه امسال، بیش از ٤٠٠ ناشر از سراسر کشور در ٢٠٤ غرفه، کتابهای خود را عرضه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: در این میان ٣٤ ناشر گیلانی دارای غرفه هستند که تازه‌های نشر خود را به دوستداران کتاب ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیتهای این اداره‌کل در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، گفت: باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نمونه‌ای از این فعالیتهاست که در حال حاضر ٢٥٧ باشگاه کتابخوانی به‌غیر از گروه‌های حرفه‌ای کتابخوان از استان در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است.