فرمانده انتظامی بندر انزلی از شناسایی و دستگیری 13 نفر اعضای یک شرکت هرمی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، هرمز عشقی صبح امروز در نشست انتظامی استان گیلان با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر تبلیغات گسترده یک شرکت هرمی در زمینه بازاریابی شبکه‌ای غیر مجاز اظهار کرد: پلیس موضوع مذکور را به صورت ویژه پیگیری کرده است.

وی به تحقیقات میدانی پلیس مبنی بر فعالیت شرکت هرمی مذکور در بندر انزلی اشاره کرد و افزود: شرکت هرمی در قالب اجاره یک منزل مسکونی شناسایی و به صورت نامحسوس زیر نظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی بندر انزلی با بیان اینکه ماموران آگاهی با اخذ محوز قضایی از منزل اجاره‌ای مذکور بازدید کردند، تصریح کرد: 14 کوله لباس مربوط به اعضای گروه، 22 عدد کتاب آموزشی، 60 جلد جزوه آموزشی و 30 حلقه لوح فشرده در مورد نحوه عضوگیری در منزل مذکور کشف شد و 13 نفر اعضای گروه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

عشقی، روش متهمان مذکور برای عضوگیری و اعتمادسازی عضوها را قانونی جلوه دادن فعالیت‌های خود  عنوان کرد و یادآور شد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات به مقام قضایی معرفی شدند.

وی با توصیه به شهروندان، بیان کرد: مردم فریب تبلیغات و پیشنهادهای وسوسه‌انگیز برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های هرمی را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طرق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.