مأموران انتظامی در حین شناسایی محل اختفای یک مفقود شده، متوجه تردد مشکوک تعداد زیادی جوان در یک منزل شدند.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ رسول عزیزی ظهر امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی شکایت فردی مبنی بر فقدان فرزند 24 ساله‌اش از یکی از شهرستان‌های استان و احتمال حضورش در این شهرستان با توجه به حساسیت موضوع و احتمال بروز هرگونه حوادث ناگوار، موضوع در دست رسیدگی کارگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران انتظامی و پلیس آگاهی آستارا با به‌ کارگیری منابع و مخبرین و با استفاده از تصاویر فرد مورد نظر، حضور وی را در کنار سواحل توسط منابع و بومیان محلی تأیید و طی اقدامات تعقیب و مراقبت محل اختفا فرد مفقود شده در بخش لوندویل شناسایی شد، گفت: مأموران انتظامی در حین شناسایی محل اختفای فرد مفقود شده، متوجه تردد مشکوک تعداد زیادی جوان در یک منزل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه مأموران انتظامی این شهرستان با هماهنگی با مقام قضایی جهت بررسی موضوع بلافاصله در محل حاضر شدند، افزود: پس از ورود به منزل نفرات ساکن آن با رؤیت مأموران اقدام به فرار کرده که با هوشیاری مأموران از فرار افراد مذکور جلوگیری و مشخص شد منزل استیجاری بوده و 16 نفر پسر جوان در رده سنی 21 تا 25 ساله در منزل مذکور حضور داشتند.

 وی با بیان اینکه طی بررسی به‌ عمل‌آمده توسط مأموران مشخص شد که آن‌ها اعضای یک باند هرمی هستند، گفت: همه این افراد دستگیر و از منزل آن‌ها تعداد دو دستگاه لب‌تاپ حاوی مطالب شرکت‌های هرمی، تعداد 20 جلد انواع دفترچه‌های آموزشی شرکت‌های هرمی، تعداد 15 جلد جزوه آموزشی در خصوص نحوه فعالیت و ترسیم اعضای هرم، 22 دستگاه از انواع گوشی هوشمند و 2 دستگاه خودرو کشف شد.

عزیزی همچنین از شناسایی و دستگیری چهار نفر دیگر از سر شبکه‌های این باند هرمی در حوالی همان محل که آموزش نفرات، هدایت و اداره این باند هرمی را بر عهده داشتند خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع این افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده اولیه جهت رسیدگی به مقام قضایی معرفی شدند.

وی از خانواده ها و جوانان خواست هوشیاری‌های لازم در خصوص فعالیت شرکت‌های هرمی و شبکه‌های کلاه‌برداری را داشته تا فریب افراد سودجو و کلاه‌برداران را نخورده و از خسارت‌های مالی و بروز حوادث ناگوار و از به خطر افتادن آسایش و آرامش خانواده‌ها جلوگیری شده و تمامی خواسته‌ها و مقاصد شوم این‌گونه افراد خنثی و نابود شود.

 

فارس