مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری از نظارت دقیق و کامل بر جلوگیری و همچنین جمع آوری فروشندگان دام زنده در سطح شهر رشت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، جلسه هماهنگی عید سعید قربان با حضور حسن هادی زاده مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری، مجتبی شهرستانی مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری، زکی زاده مدیر عامل میادین میوه و تره بار و مدیران خدمات شهری مناطق پنجگانه شهرداری رشت در دفتر معاونت خدمات شهری برگزار و وظایف کاری حوزه های مختلف شهرداری در این جلسه تبین شد.
در این جلسه هادی زاده از جلوگیری فروش هرگونه دام زنده در سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: با اشاره به شیوع دوباره بیماری‌های واگیردار و امکان انتقال این بیماریها از طریق خرید دام زنده و غیر بهداشتی به انسان، نیاز به جلوگیری از این امر تلاش دوچندان مسئولان را می طلبد .
وی همچنین خبر از تشکیل اکیپ ویژه عید قربان با حضور سدمعبر به همراه نماینده دامپزشکی، نماینده محیط زیست، نماینده مرکز بهداشت و نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی جهت جلوگیری از تجمع فروشندگان دام زنده در سطح شهر داد و تصریح کرد: شهرداری رشت با هماهنگی سازمان های فوق الذکر از عرضه هرگونه دام در میادین شهر رشت به ویژه در جاده جیرده، بلوار مدرس جلوگیری و فروشندگان را به کشتارگاه واقع در کیلومتر ۵ جاده رشت-سروان راهنمایی خواهد کرد.
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری با تاکید بر نظارت دقیق و کامل بر جلوگیری و همچنین جمع آوری فروشندگان دام زنده در سطح شهر رشت اظهار داشت: به همین منظور همکاران خدمات شهری مناطق پنجگانه از دو روز قبل از عید سعید قربان به صورت شبانه روزی در حال آماده باش کامل می باشند و در صورت مشاهده هرگونه عرضه غیر بهداشتی خارج از مکان تعرفه شده دام در سطح شهر و اماکن عمومی شهرداری رشت ضمن برخورد با متخلفین آنها را به مراجع قضایی معرفی خواهد نمود.
وی تصریح کرد: در همین راستا از شهروندان محترم تقاضا می گردد ضمن خودداری از خرید هرگونه دام زنده غیربهداشتی و خرید دام از  کشتگار سروان، در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند