معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان گفت:با تلاش و هم افزایی در هفته ترویج علم باید موجبات معرفی فرهنگ و اقلیم گیلان و ارتقای جایگاه علمی استان را فراهم آوریم.

به گزارش ندای گیلان،کیمیا تنهایی در جلسه سیاست گذاری و برنامه ریزی هفته ترویج علم در گیلان ضمن گرامیداشت هفته مذکور اظهار داشت: اهمیت علم و جایگاه والای استان در علم و پژوهش باتوجه به اینکه گیلان استان فرهیختگان است، پوشیده نیست و با تلاش و هم افزایی در هفته ترویج علم باید موجبات معرفی فرهنگ و اقلیم گیلان و ارتقای جایگاه علمی استان را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه  آغاز هفته ترویج علم همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با هدف اشاعه تفکر علمی در جامعه و برگزاری این رویداد در استان گیلان است گفت: در این هفته می‌بایست همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط، دانشگاه ها و مراکز آموزشی موجب انتقال دستاوردها و تجربیات فعالان این حوزه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان افزود: ترویج علم و شناخت اقلیم سرزمینی ایران و به طور خاص توجه به آب و هوا ، فرهنگ و جغرافیای سیاسی استان امکان پیوند ترویج علم با دانش عمومی، بسترسازی زمینه های ترویجی برای شناخت ظرفیت های اقلیمی و فرهنگی کشور و جلب توجه عموم مردم به شناخت علمی محیط پیرامون خود را فراهم می سازد.

در ادامه این جلسه مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان نیز گفت: ارتباط علم با جامعه و استفاده از فرصت هفته ترویج علم که 19 تا 23 آبان است، می تواند تعامل هرچه بیشتر عموم افراد جامعه با علم و مصادیق آن، آشنایی با اقلیم، فرهنگ و آداب و رسوم منطقه را فراهم سازد.

سعید زاهدی با اشاره به اهمیت ترویج علم و اینکه مردم بدانند جایگاه علم در زندگی روزمره آنها کجاست و حیطه ترویج علم، افق‌هایی به گستردگی جامعه را در برمی گیرد، اظهار داشت: یاری و مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و آحاد مردم در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این مناسبت علمی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

در پایان این نشست مقرر شد برنامه هایی مانند همایش علم و موسیقی سنتی با محوریت علم برای همه، همایش شناخت سرزمین ایران در حوزه اقلیم، همایش تنفس جنگل، نمایشگاه عکس درخصوص فرهنگ و اقلیم منطقه، رونمایی از کتاب در زمینه فرهنگ بومی محلی استان، جلسه علمی پژوهشی در زمینه معرفی فرهنگ گیل و دیلم، نشست علمی پژوهشی سواد رسانه ای با محوریت نقش رسانه در ترویج علم، برگزاری کارگاه آموزشی حافظه ملی ایرانیان، بازدید از مراکز علمی و پژوهشی و موزه ها و… در هفته جاری توسط دستگاه های اجرایی مرتبط، دانشگاه ها و مراکز آموزشی برگزار شود.

گفتنی است هفته ترویج علم از 19 تا 23 آبان ماه جاری در استان با هدف ارتباط علم و جامعه برگزار می گردد.