نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: گام برداشتن برای ترویج فرهنگ مقاومت دارای ثواب است زیرا فرهنگ مقاومت هویت و غیرت دینی را احیا می‌کند.

به گزارش نداي گيلان :از رشت، آیت‌الله رضا رمضاني با اشاره به اینکه دین برای صلح و آشتی بین بشریت آمده است اظهار کرد: موضوع مذکور در تمام ادیان ابراهیمی مطرح است.

وی به آشتی با خود، آشتی با خدا و آشتی با دیگران اشاره کرد و گفت: اساس دین از آدم (ع) تا پیامبر خاتم (ص) رحمت است.

رمضانی با بیان اینکه اگر جامعه می‌خواهد سعادت داشته باشد باید به حقیقت دین برسد، تصریح کرد: حقیقت دین عامل آشتی بین بشریت است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان تلاش برای رسیدن به قرب الهی را سبب ایجاد آرامش و امنیت در جامعه خواند و بیان کرد: انسان با نزدیکی به خداوند آرامش را بیشتر درک می‌کند.

وی به تشکیل جبهه فرهنگی دفاع از اسلام اشاره کرد و گفت: اگر اسلام درست ترویج داده شود تردیدی نداشته باشید دنیای امروز به اسلام گرایش پیدا می‌کند.

رمضانی از گرایش جوانان اروپایی به دین اسلام خبر داد و یادآور شد: امروز مسیحیان در جلسه‌های مسلمانان حضور پیدا می‌کنند و باید دفاع عقلانی از دین داشته باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه عاشورا باید عقلانی ارائه شود، خاطرنشان کرد: می‌توانیم منطق دفاع از عاشورا را به طور قوی و محکم به جامعه بشری ارائه کنیم.

وی جهاد را دفاع عقلانی از دین خواند و اظهار کرد: جهاد را در قالب مقاومت می‌بینیم و در مقابل مزاحمان باید ایستادگی کنیم.

رمضانی انواع مزاحمت‌ها را برشمرد و افزود: مزاحم مال، جان، ناموس، هویت ملی و دینی داریم و درس عاشورا ایستادگی در مقابل ذلت است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان خواستار نهادینه‌کردن آموزه‌های عاشورا در زندگی مردم شد و بیان کرد: اگر مقاومت در مقابل مزاحمان نباشد انسان، تمام داشته‌های خود را از دست می‌دهد، بی‌هویت می‌شود و دیگر پویایی در زندگی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انسان باید در برابر منکرات موضع بگیرد، تصریح کرد: تمام قوانین الهی برای سعادت بشر است و پیامبر (ص) به امر خداوند علی (ع) بهترین فرد برای اجرای این قوانین را معرفی کرد.

رمضانی به مقابله استکبار جهانی با انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام (ره) تلألو و تشعشع عاشورا در دنیای معاصر است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه غیرت انسان در مجالس امام حسین (ع) به جوش می‌آید، خاطرنشان کرد: احکام عقلی انسان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) رشد پیدا می‌کند.

وی به ایجاد قیدوبندهای استکبار در دنیای امروز اشاره کرد و یادآور شد: سیاست در اسلام به معنای اصلاح امور مسلمانان است و دین از سیاست جدا نیست؛ استکبار نمی‌خواهد مکتب اسلام احیا شود و گریه در مجلس عزاداری امام حسین (ع) برای احیای مکتب اسلام است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به برنامه‌ریزی انگلستان برای جلوگیری از احیای مکتب اسلام اشاره کرد و افزود: ابتدا تلاش کردند مجالس خانگی اهل بیت (ع) در ایران تعطیل شود و به این نتیجه رسیدند عزاداری امام حسین (ع) تعطیل‌شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه در مرحله بعدی تلاش کردند روحانیت اصیل در مجالس عزاداری امام حسین (ع) حضور پیدا نکند، بیان کرد: بی‌محتوا کردن اشعار امام حسین (ع) سومین برنامه انگلیس برای جلوگیری از احیای مکتب اسلام است زیرا محتوای اشعار عزاداری امام حسین (ع) غیرت را به جوش می‌آورد.

رمضانی ترویج فرهنگ لیبرالی را در راستای تلاش مزاحمان دینی در جامعه خواند و تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند جوانان وارد مساجد نشوند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان بر احیای فرهنگ مقاومت تاکید کرد و گفت: فرهنگ مقاومت و استقامت باید از مجالس امام حسین (ع) برخیزد و استکبار از این موضوع وحشت دارد.

وی با اشاره به بین‌المللی شدن مراسم شیرخوارگان حسینی (ع)، خاطرنشان کرد: امروزه مراسم مذکور در 40 کشور دنیا احیا شده است.

رمضانی فرهنگ شهادت را استقامت و مقاومت معنا کرد و یادآور شد: محرم فرهنگ استقامت و مقاومت را به ما آموزش می‌دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ترویج‌دهندگان فرهنگ مقاومت در جامعه، اظهار کرد: گام برداشتن برای ترویج فرهنگ مقاومت دارای ثواب است زیرا فرهنگ مقاومت هویت و غیرت دینی را احیا می‌کند./خبر فارس