فرماندار رشت با اشاره به میزبانی مدارس از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، پس از دوسال تعطیلی و توقف ناخواسته آموزش حضوری، خواستار تسریع در فعالیت‌های آماده‌سازی مدارس در اندک زمان باقیمانده تا زمان بازگشایی شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛حمیدرضا امام پناهی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ضمن تبریک ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرفراز به خاک میهن اسلامی، گفت: آموزش و پرورش سنگ بنا و نقطه شروع حرکت هدفمند و برنامه‌ریزی شده به سوی آینده ای روشن بوده و سیر رو به جلوی علمی، فناوری و توسعه ای کشور، نیازمند توجه بیشتر به مقوله آموزش و پرورش و تلاش دوچندان در رفع کمبودهای این حوزه می‌باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از دو سال مواجهه سخت با کرونا بخصوص در حوزه آموزش، مستلزم تلاش بی‌وقفه و همراه با برنامه ریزی برای کیفیت بخشی به خدمات قابل ارائه به دانش آموزان است، اظهار داشت: انجام و اتمام هر چه سریعتر فعالیت‌های تابستانی برای آماده سازی شرایط بازگشایی مدارس در قالب “پروژه مهر”، باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.

وی توجه به تعمیر، تجهیز و آماده سازی فیزیکی مدارس و همچنین فراهم آوردن تمهیدات لازم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی را از اهم مولفه های اجرای این پروژه عنوان معرفی نمود.

امام پناهی با اشاره به اهمیت ایجاد جوی نشاط آفرین و جذاب برای دانش آموزان پس از چند دوره دوری از شرکت در جمع دوستان و کلاس های حضوری، عنوان کرد: شهرداری ها با هدف زیبا سازی محیطی و برون رفت از فضای سرد حاکم بر فضای مدارس ناشی از تعطیلی اجباری دوران کرونا و در همکاری با آموزش و پرورش نسبت به رنگ آمیزی و زیباسازی ورودی مدارس اقدام کنند.

وی رفع نواقص و کمبودها در زمینه نصب سرعت گیر و نیز ترمیم تابلوهای راهنما و هشدار دهنده در محدوده استقرار مدارس را از دیگر نکات مهم در برنامه‌ریزی‌های بازگشایی مدارس برشمرد.

فرماندار رشت همچنین بر پیش بینی موارد ضروری در زمینه رفع مشکلات سرویس ایاب و ذهاب مدارس تاکید نمود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به نقش محوری انسان های مهارت آموخته در رونق بازار کسب و کار و همچنین سرعت بخشی به روند حرکت های رو به جلوی کشور، اظهار داشت: با توجه به کمبود سرانه فضای آموزشی هنرستانی در شهرستان و نیاز آینده کشور به نیروی کار ماهر، ضروری است تا متولیان امر نسبت به افزایش فضای آموزشی هنرستانی رشت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام پناهی با طرح این مطلب که برای شهر اولین ها و شهرستانی با پیشینه فرهنگی درخشان، دارا بودن کمترین آمار بیسوادی نیز قابل پذیرش و برازنده نیست گفت: دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و خانه های بهداشت در همکاری با بخشداران، در مورد شناسایی افراد بی سواد اقدام و در صورت عدم ارائه مدارک پایه تحصیلی نسبت به هدایت آنان به سمت کلاس‌های نهضت سوادآموزی اقدام کنند.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه کودکان امروز افراد بالغ و والدین فردای کشور هستند، اظهار داشت: با توجه به تجربه طرح های موفق استفاده از ظرفیت دانش آموزی در نهادینه کردن هنجارهای پسندیده در جامعه مانند بستن کمربند در خودرو ها، می توان با اجرای طرح تفکیک زباله در مدارس، ضمن فرهنگ سازی، بستر برخورداری مدارس از منافع اقتصادی جداسازی کاغذ های باطله را نیز فراهم آورد.