شیوع ویروس کرونا موجب شده است که پشت پرده حماقت موجود در باورهای برخی از فرقه های ساختگی مذهبی برای مردم روشن تر شود،در هند گروهی ادرار گاو مصرف می کنند،در کره جنوبی پیروان یک فرقه معتقد به آسمان رفتن رهبر فرقه خود هستند و در اسرائیل خاخام ها روی صورت مردم سرفه می کنند!

ندای گیلان-ناصری- این روزها ، جهان با یک ویروس مرگبار در حال نبرد است که تمام اخبار رسانه ها  از سلامت انسان ها گرفته تا اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده است؛ ویروس کوچکی که حتی با چشم هم دیده نمی شود. هر چند این ویروس باعث شده زندگی عده ای در کشورهای مختلف با چالش های گوناگون و حتی گاهی وحشتناک و تلخ همراه شود اما به نظر می رسد دنیای ما به این گونه بحران ها نیاز دارد تا واقعیت های شکننده و البته گاه متناقض زیادی که  در حال وقوع است نمایان شود. به طور مثال شیوع کرونا باعث شد تا واقعیت برخی فرقه ها در کشورهای مختلف از عرفان‌های شرقی گرفته تا فرقه‌ها و شاخه‌های مسیحیت و یهودیت، نمود پیدا کند که در این میان به یکی از شاخص ترین فرقه های انحرافی که فرقه حریدی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین است می توان اشاره کرد. با ما همراه باشید تا درباره این فرقه و چند فرقه دیگر که با کرونا دست شان رو شده است بیشتر بدانید.
حریدی ها – سرفه برای آلوده کردن مردم به کرونا

یهودیان عضو فرقه حریدی در سرزمین های اشغالی فلسطین معتقدند طاعون، کرونا و … از نشانه های ظهور حضرت مسیح (ع) است.فرهمند علیپور یکی از فعالان فضای مجازی در صفحه شخصی اش ویدئویی از این فرقه را به اشتراک گذاشت که در آن اعضای این فرقه به خیابان های بیت المقدس می آیند و شروع به سرفه می کنند تا کرونا افراد بیشتری را آلوده کند و مقدمه ای برای ظهور مسیح(ع) شود. یکی از خاخام های اصلی این فرقه تاکید کرده است :«این توصیه خداوند متعال است که به هنگام طاعون، تجمع دانش آموزان برای یادگیری تورات نباید متوقف شود چرا که این دقیقا همان روزهایی است که به آمدن مسیح منجر می‌شود.»وزیر بهداشت رژیم اشغالگر هم از اعضای همین فرقه است که به تازگی به کرونا مبتلا شده است و پیش از این روز عید پاک را روز پایان کرونا اعلام کرده بود!
اما درباره این فرقه باید گفت حریدی ها یهودیانی هستند که ۷۰ سال پیش تنها ۶ درصد جامعه رژیم اشغالگر را تشکیل می دادند اما اکنون ۲۵ درصد دانش آموزان در این رژیم از این فرقه هستند. فرقه ای که در برابر هر تغییری مقاومت می کند ؛ از لباس پوشیدن گرفته تا خواندن درس های ریاضی و زبان های خارجی!
این فرقه به دلیل رشد بالای جمعیت شان حتی حاضر به مذاکره با دیگر یهودیان سرزمین های اشغالی نیستند. آن ها این روزها طوری قدرت را به دست گرفته اند که توانستند مجلس رژیم اشغالگر را چند ماه پیش به انحلال بکشانند و به نظر می رسد تا چند سال آینده کل قدرت در سرزمین های اشغالی به دست این فرقه تندرو بیفتد.مردان این فرقه عمدتا در حال دعا خواندن هستند و زنان آن ها نیز که کودکان زیادی دارند سال های زیادی از عمرشان را باردار هستند.
هندوها – خوردن سرگین و نوشیدن ادرار گاو

یک گروه هندو مذهب در هند ویروس کرونا را یک «عذاب» اعلام کرده است. اعضای این گروه در مجموع گوشت نمی خورند و خوردن گوشت را نادرست می دانند. این گروه بر این باور است که به خاطر خوردن زیاد گوشت حیوانات در چین، این عذاب نازل شده است.
این گروه هندوان در هندوستان یک مهمانی را با حضور ۲۰۰ تن برگزار کرد و در این مراسم ادرار گاو را برای حفاظت از ویروس کرونا نوشیدند و بعضی چیزهای ساخته شده از سرگین گاو را خوردند.
این گروه تندرو «آل اندیا هندو یونین» تاکید دارد که گاو مقدس است و به همین دلیل سرگین و ادرارش «نه تنها پاک، بلکه مملو از فواید بهداشتی است.»به گزارش رویترز، یکی از شرکت کنندگان دراین مراسم گفته است: «۲۱ سال است که ما ادرار گاو می‌نوشیم و در مدفوع گاو نیز حمام می‌کنیم. ما هرگز نیازی به مصرف داروهای انگلیسی احساس نکردیم.» یکی از رهبران ایالت آسام واقع در شمال شرق هند اوایل ماه جاری میلادی به قانون‌گذاران گفته بود که ادرار و مدفوع گاو می‌تواند برای درمان ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد!
شین چون جی ها – عوامل شیوع کرونا در کره

«ای کسانی که به ما اعتقاد دارید، بدانید که این بلای بزرگ (کووید ۱۹) در بخش مکاشفات انجیل پیشگویی شده است. این مصیبت آمده تا جلوی رشد آیین جدید مسیحیت یعنی مسیحیت شین چون جی در کره را بگیرد.» این بخشی از پیام «لی مان هی»، رهبر خود خوانده فرقه «شین چون جی»، در کره جنوبی بود که خودش از عوامل اصلی شیوع انتشار ویروس کرونا در این کشور است.این فرقه مذهبی و افراطی حدود ۲۴۵ هزار نفر عضو رسمی در کره جنوبی دارد. رهبر فرقه خود را مسیح آخر الزمان معرفی می کند و پیروانش  معتقدند او از میان ۲۴۵ هزار پیرو خود۱۴۴ هزار تن از مخلصان را گزینش می کند و با خود به آسمان خواهد برد. از جمله عبادت های سخت و کشنده این کلیسا ۴ ساعت عبادت نشسته روی زانو به قصد خالص شدن است.
دولت محلی شهر سئول پایتخت کره‌جنوبی از آقای لی و ۱۱ رهبر دیگر این کلیسا شکایت و آن ها را به قتل، آسیب و نقض قانون کنترل بیماری‌های عفونی متهم کرده‌ است. به گفته مقامات، اعضای این فرقه بعد از منع تجمعات در کره در مراسم مذهبی در شهر دگو شرکت کرده، ویروس را به هم منتقل و بعد به نقاط مختلف کره‌جنوبی سفر و ویروس را پراکنده کرده اند.
به نظر می رسد کرونا جدای از تمام پیامدهایی که داشته حداقل چهره انحرافی و واپس مانده  واقعی برخی فرقه های اعتقادی را برای افکار عمومی جهان واضح تر کرده است .

خراسان