رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در خصوص دغدغه اعضای شورا در مورد اتفاقات مالی در سازمان سیما و منظر گفت: بر اساس نظر تعدادی از اعضای شورای شهر رشت در خصوص نحوه قرارداد ها و مسایل مالی در سازمان سیما و منظر سوالاتی به شکل مکتوب برای شهرداری ارسال شد.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، هفدهمین جلسه کمیسیون بودجه با حضور اعضا و مشاوران کمیسیون، شهردار و مدیران شهرداری در سالن جلسات شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با تمجید از برگزاری نخستین فستیوال خوراک شهر رشت تصریح کرد: در مدتی که کرونا موجب فاصله بین مردم شد حال روحی مردم نیز متاثر از این فاصله قرار گرفت. در این بین برگزاری چنین فستیوالی باعث ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان است.
از طرفی یکی از برآمدهای هر فستیوالی کمک به اقتصاد شهر است که خوشبختانه در تماس‌هایی که شهروندان می‌گیرند از این بابت نیز ابراز خرسندی می‌کنند. برای روز رشت نیز باید برنامه ریزی‌های مناسبی جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این ایام انجام گیرد و هر چه در این مراسمات هزینه شود ارزش دارد.
 سید شمس شفیعی با تاکید بر لزوم ارایه گزارش‌های مالی شهرداری در بازه‌های زمانی کوتاه به شورا بیان کرد: شهرداری باید در بازه های زمانی ۳ ماهه گزارش مالی خود را به شورا ارایه دهد تا با استفاده از این آمار و ارقام نواقص برطرف شود. یکی از دلایلی که در سال‌های سابق نتوانستیم از ظرفیت وام و یا اوراق مشارکت استفاده نماییم آماده نبودن حسابرسی و تفریق بودجه است که باید شهرداری تا پایان سال با تلاشی مضاعف عقب ماندگی ها را جبران و گزارش حسابرسیو تفریغ بودجه را آماده نماید.
وی با اشاره به لزوم حرکت شهرداری در جهت کسب درآمد پایدار گفت: در حال حاضر کمیسیون ماده ۱۰۰ برای شهرداری به مانند نفت برای کشور عمل می‌کند و این وابستگی شهرداری به درآمد از تخلفات ساختمانی برای شهرداری آسیب زا خواهد بود. شهرداری باید به سمت کسب درآمدهای پایدار حرکت کند. از آنجایی که شهر رشت دچار کمبود زمین است به جای فروش ملک باید اقدام به تولید ملک کنیم و این از مصادیق درآمد پایدار است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت خواستار رصد عملکرد مدیران توسط شهردار شد و افزود: شهردار باید عملکرد مدیران در سالهای گذشته را بررسی کند. این بررسی به شهردار در جهت انتخاب‌های دقیق‌تر موثر خواهد بود تا دچار تکرار تجربه های ناموفق در شهرداری نباشیم.
در ادامه جلسه مدیر و معاونین سازمان سیما و منظر شهرداری رشت درباره  سئوالات مکتوب برخی از اعضای شورا به ارائه گزارش پرداختند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در خصوص دغدغه اعضای شورا در مورد اتفاقات مالی در سازمان سیما و منظر تصریح کرد: بر اساس نظر تعدادی از اعضای شورای شهر رشت در خصوص نحوه قرارداد ها و مسایل مالی در سازمان سیما و منظر سئوالاتی به شکل مکتوب برای شهرداری ارسال شد.
برخی از اعضای شورا گزارش ارسالی توسط شهرداری را مورد بررسی قرار دادند. گزارش های  مکتوب و دفاعیات مدیران سازمان سیما و منظر در این جلسه برای اعضای کمیسیون قانع کننده نیست.