کاظم دلخوش با انتقاد بر اینکه چرا باید مدیران سطح بالای کشور با رابطه انتخاب شوند گفت: این موضوع یک ضعف اساسی و بزرگ در ساختار اقتصادی کشور است.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنا از تحریریه خبر این خبرگزاری بازدید کرد.

سید کاظم دلخوش از خبرگزاری ایلنا و مجموعه رسانه‌های وابسته آن در گیلان بابت نگاه مثبت و حمایتی به مسئولان و مسائل و مشکلات استان تشکر کرد.

دلخوش درباره فیش‌های حقوقی به ایلنا گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در طی سال‌های بعد انقلاب با آن مواجه بوده‌ایم برخورد احساسی، مقطعی و گذرا و یا گفتار درمانی برای ساکت کردن مردم بوده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: به اعتقاد بنده مشکلات اساسی کشور را باید ریشه‌ای حل کرد، که در همین راستا وزیر اقتصاد در کمیسیون تلفیق مورد نقد واقع شد.

دلخوش مشکل اصلی اقتصاد کشور را سوءمدیریت عنوان کرد و افزود: اگر بنا باشد هر چند وقت یک گوشه‌ای از مملکت آسیب ببیند نشان ضعف مدیریتی در بخش‌های مختلف است که این امر موجب به بازی گرفتن احساسات مردم می‌شود.

این نماینده موفق پارلمان ایران تصریح کرد: اصل 42 قانون اساسی جایگاه اموال و املاک مسئولان رده بالای کشوری را مشخص کرده و اموال مسئولان رده پایین‌تر نیز در مجلس پیش بینی شده و در هر دوره باید شناسایی و اعلام شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه برخی قوانین ما دارای نقص است افزود: اعتقاد من بر این است که بعضی از پرداخت‌های نامتعارف بر اثر ضعف قوانین بوده، چرا که در ماده 101 قانون تجارت برای دریافت هیات‌مدیره‌ها و برداشت مدیران فصل جداگانه‌ای باز است.

دلخوش تصریح کرد: مشکلات به وجود آمده حقوق‌های نجومی و مواردی از این قبیل باید به صورت ریشه‌ای حل شود و در همین راستا اعتقاد دارم که تنها مشکل ساختار اقتصادی کشور فیش‌های حقوقی نیست.

وی افزود: مشکلات زیادی در بخش‌های دیگر نیز وجود دارد که اصلی‌ترین این مشکلات انتخاب هیات مدیره بانک‌ها و بیمه‌ها با رابطه است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد بر اینکه چرا باید مدیران سطح بالای کشور با رابطه انتخاب شوند افزود: این موضوع یک ضعف اساسی و بزرگ در ساختار اقتصادی کشور است.

دلخوش با انتقاد از سیستم دریافت‌ها و پرداخت‌های بانک‌ها افزود: ضعف‌های  زیادی مانند سود دوران مشارکت در سیستم بانکی وجود دارد که آسیب رسان است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با انتقاد از فرار مالیاتی 45 درصدی بیان کرد: بخشی از جامعه در بحث مالیات تحت فشار هستند و  بخشی دیگر کاملاً آزادند که این موضوع و فرار مالیاتی بنوعی دست بردن در اموال مردم و بیت‌المال بوده و باید اصلاح شود.

وی با تاکید بردقت در انتخاب مدیران کشور افزود: در هر دوره‌ای بعد از انقلاب یکی از ضعف‌های اساسی حضور اتوبوسی افراد در سازمان‌ها و عدم نگاه کارشناسی به موضوعات است و مسائلی مانند فیش‌های حقوق و پرداخت‌ها ضعفی در بین ضعف‌های دیگر است.

دلخوش افزود: تا دیروز اختلاس‌هایی مانند سه هزار میلیاردی و امروز پرداخت حقوق‌های نجومی صورت پذیرفته، چه بسا فرداها در سیستم بانکی و مالی کشور زخم تازه‌ای سرباز کند که این موضوع باید ریشه‌ای بررسی شود.

وی با اشاره به دستگیری مدیرعامل بانک ملت کشور افزود: عدم وجود تخصص و تعهد در این مدیر و اتفاقات صورت گرفته موجب دستگیری وی شد که درست کردن ظاهر و پوشش گذاشتن بر واقعیت‌ها از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.