مسئول ایمنی، بهداشت، انرژی و محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ واحدهای صنعتی و خدماتی استان را برای ثبت نام در هفدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز به منظور انتخاب واحدهای پیشتاز در راستای حفظ محیط زیست دعوت کرد.

به گزارش ندای گیلان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، فرشته حسین زاده در این خصوص افزود: به منظور تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی پیشتاز در راستای حفظ و ترویج فرهنگ زیست محیطی بین واحدهای صنعتی و خدماتی کشور و انتقال تجارب مدیران موفق در زمینه کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی، ثبت نام در هفدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز آغاز شده است.
وی با اشاره به پایان مهلت تکمیل این فرم ها تا پانزدهم آبان ماه 94خاطرنشان کرد: فرم های این فراخوان از طریق پورتال سازمان صنعت، معدن و تجارت به آدرس http://gil.mimt.gov.ir و یا پورتال سازمان حفاظت محیط زیست به آدرس http://www.doe.ir قابل دسترسی است.
وی خاطر نشان کرد: مدیران و فعالان بخش صنعت و معدن استان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با تلفن 33428916 داخلی 205 تماس بگیرند.
مسئول ایمنی، بهداشت، انرژی و محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل هسته مرکزی مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSE) در سطح واحدهای صنعتی و معدن استان خبر داد.
(HSE) از سه کلمه بهداشت health ایمنی safety و محیط زیستenvironment تشکیل شده است.
نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) یک ابزار مدیریتی موثر برای کنترل و بهبود عملکرد بهداشت، ایمنی و محیط زیست در سازمان ها است که با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و نگرشی نو و نظام مند به تبیین تاثیر متقابل بهداشت، ایمنی و محیط زیست پرداخته و از این طریق خطرها و چالش ها را به طور منظم و ساختاری مورد ارزیابی و کنترل قرار داده و روش های پیشگیرانه ارائه می دهد. هدف نهایی در نظام مدیریتHSE صیانت از کارکنان و عموم جامعه، حفاظت از محیط زیست و پاسداری از دارایی ها و اعتبار سازمان است.
حسین زاده با اشاره به اهداف تشکیل هسته مرکزی HSE در سطح واحدهای صنعتی و معدنی گیلان افزود: با توجه به حساسیت های زیست محیطی و طبیعت گیلان، تلاش در راستای کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی و معدنی و برخورداری صنایع سبز و سازگار با محیط زیست از حمایت های قانونی، هسته مرکزی HSE در گیلان تشکیل است.
وی از فراخوان مدیران HSE واحدهای صنعتی و معدنی استان برای حضور در جلسات هفتگی این هسته تخصصی در گیلان خبر داد و افزود: بررسی مشکلات زیست محیطی، مشکلات و چالش های ایمنی ، بهداشت و انرژی چهار محور اساسی و مورد تأکید در هسته مرکزی HSEسازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.
مسوول اداره ایمنی، بهداشت، انرژی و محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی و معدنی می توانند در این جلسات، مشکلات و پیشنهادات خود را با محوریت مسایل زیست محیطی، بهداشت، ایمنی و انرژی را انعکاس دهند و این اداره نسبت به انعکاس موارد مطروحه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دریافت راهکارهای حل موانع اقدام خواهد کرد.
دو هزارو 600 واحد صنعتی در گیلان فعال است.