عضو شورای شهر رشت گفت: 8دي ميثاق مجددي است كه گيلانيان با ولايتمداري خودشان در سطح كشور و استان او شهر رشت نشان دادند و به ثبت رساندند.

رضا موسوی روزان در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان اظهار کرد: 8دي  ميثاق مجددي است كه گيلانيان با ولايتمداري خودشان  در سطح كشور و استان او شهر رشت نشان دادندبه ثبت رساندند.

وی افزود:مردم در ميدان شهداي ذهاب تجمع كردند و ديدگاه و نظر خودشان را در بحث فتنه 88 به صراحت اعلام كردند و در 9 دي مردم تهران ميثاق خود را با ولایت  اعلام كردند.
عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه اين شرايط را همه ما از نزديك ديديم و مردم بصیر گيلان و رشت  در روز 8 دي و هموطنان ما در 9 دي خط بطلاني كشيد بر همه فتنه ها و فتنه گري هاي كه چند ماه كشور  را در آشوب نگه داشته بود.

موسوی روزان با اشاره به اینکه اطلاعيه هاي متعددي مردم را دعوت به خيابانها ميكرد تا وضع ادامه داشته باشند  گقت:اسكتبار جهاني با تبليغات رسانه اي گسترده از فتنه حمایت می کرد.

وی با بیان اینکه از مردم خواسته می شد تا به خیابان ها بیایند تاکید کرد:همه کسانی که در اعتراضات حضور داشتند فتنه گر نبودند و بسیاری در بین راه متوجه راه اشتباه فتنه گران شدند و برگشتند.

عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: کسانی که خطا و گناه کردند به اشتباههات خود اعتراف کنند و به آغوش ملت بازگردند و قدم های آن بزرگواران را گرامی می داریم و اگر بر خطای خود پافشاری می کنند باید از افکار عمومی و مردم فاصله بگیرد.

موسوی روزان با تاکید بر اینکه مناسبتهايي مانند ايام الله دفجر ، 16 آذر و روز قدس بايد با شکوه برگزار شود گفت:اين تكرارها هشياري و بصريت و ولايتمداري مردم را نشان ميدهد و از اتفاق هایی که اندیشه و تفکر مردم را مورد هدف قرار داده است پيشگيري ميكند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنراني هاي متعدد خود فرمودند كه خواص هم در سال 88  راه را اشتباه رفتند و آب به آسياب دشمن ريختند گفت:نميخواهيم بگوييم كه خواص بايد از مردم پپيروي كنند بلكه بايد نقش هدايتگري در اين راه را داشته باشند.

روزان افزود: از آنجا كه حضرت امام در وصيت نامه خود تاكيد كردند مردم در بود و نبود من راه خودشان را پيدا كردند؛  امروز ميبينم با هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری مردم در طی این سال ها  راه خودشان را پيدا كردند.

وی با بیان اینکه خواص بايد با مردم  را در اين راه همكاري كنند و بايد همراه مردم باشند گفت: اگر خواص جامعه  ما بتوانند در راستاي انديشه ها ي بلندي كه اين انقلاب را هدايت مي كند گام بردارند می توانند راهنمای هرچه بهتر مردم باشند.