رئیس کل دادگستری گیلان يكي از علل مشكلات و بداخلاقي هاي اجتماعي و اخلاقي جامعه امروز را غفلت و فاصله گرفتن از قرآن اعلام كرد و اظهار داشت: در برخورد با هجمه هاي فرهنگي و اجتماعي بايد به قرآن و آموزه هاي قرآني متوسل شويم

به گزارش ندای گیلان از رشت،احمد سياوش پور در حاشیه مسابقات قرآنی  قوه قضائیه با تبريك اعياد ماه ذی الحجه و دهه ولايت يكي از علل مشكلات و بداخلاقي هاي اجتماعي و اخلاقي جامعه امروز را غفلت و فاصله گرفتن از قرآن اعلام كرد و اظهار داشت: در برخورد با هجمه هاي  فرهنگي و اجتماعي بايد  به قرآن  و آموزه هاي قرآني متوسل شويم  و از اين رو  فرهنگ الگو برداري از قرآن  در دستگاه قضايي به شدت دنبال مي شود.

وي با اشاره به اينكه دور شدن از قرآن باعث ايجاد خلا و شكاف در جامعه مي شود تصريح كرد: دشمنان همواره از اين شكاف  در جهت رسيدن به اميال خود استفاده مي نمايند.

اين مقام ارشد قضايي  رنگ باختن فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي را متاثر از  فراموش كردن دستورات الهي عنوان كرد و افزود: متاسفانه برخي از مسئولان و متوليان  فرهنگي نيز از اين مساله غافل بوده  و  به اهميت آن واقف نمي باشند.

احمدسياوش پور   با تاكيد بر اهميت پيوند زدن روح و جان جوانان و كودكان با كلام الهي خاطر نشان كرد: نبايد اجازه دهيم تا دشمنان بر فرهنگ ما غلبه پيدا كرده و در صدد جايگزيني فرهنگ مبتذل غربي باشند.

وي در ادامه انتقال فرهنگها  از آن سوي مرزها را  فريبنده  دانست و  اذعان داشت: برگزاري جلسات و نشستهاي قرآني  روح را صيقل داده و  بر صفاي دلها مي افزايد.

رئيس كل دادگستري گیلان  با تشكر از آيت الله املي لاريجاني رياست قوه قضائيه و معاونت فرهنگي دستگاه قضايي  از اقداماتي  كه در مسير نشر قرآن و انس با كلام الهي در دستگاه قضايي انجام مي شود قدرداني نمود و تاكيد كرد: استمرار آموزش آموزه هاي قرآني  از اهداف مسئولين مي باشد.

رئيس شوراي قضايي  استان در پايان  با اشاره به آسيبها و آفات دنياي مجازي و  مسائلي كه كانون خانواده را تهديد مي نمايد خواستار توجه هر چه بيشتر و نزديكي و انس خانواده ها به قرآن كريم شد.

به گزارش ایلنا،این دوره از مسابقات قرآن كريم در مرحله استاني و  در رشته هاي  حفظ، ترتیل، قرائت، ترجمه و مفاهیم و حفظ موضوعی مابين كاركنان دستگاه قضايي و خانواده هاي آنان برگزار گرديد كه نفرات برگزيده در مسابقات منطقه اي با يكديگر رقابت خواهند كرد.