به گزارش ندای گیلان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در پاسخ به روند اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی و همراهی کشورهای اروپایی با آن، دولت موظف شده بحث غنی‌سازی و توسعه مراکز هسته‌ای را در دستورکار قرار دهد. سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز فرآیند تولید اورانیوم […]

به گزارش ندای گیلان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در پاسخ به روند اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی و همراهی کشورهای اروپایی با آن، دولت موظف شده بحث غنی‌سازی و توسعه مراکز هسته‌ای را در دستورکار قرار دهد.

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز فرآیند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد اظهار کرد: در پاسخ به روند اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی و همراهی کشورهای اروپایی با آن، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی با اشاره به تصویب اقدام راهبردی در راستای کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در مقابل بدعهدی‌های طرف مقابل برجامی، افزود: با توجه به قانون اقدام راهبردی، دولت موظف شده بحث غنی‌سازی و توسعه مراکز هسته‌ای را در دستور کار قرار داده، در بحث پروتکل الحاقی نیز فرصت زیادی باقی نمانده و تنها یک ماه از زمان لازم الاجرا بودن آن گذشته که باید اجرایی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش ‌برخی‌ از کشورهای اروپایی و همچنین رژیم منحوس صهیونیستی درباره آغاز غنی‌سازی در ایران، گفت: اولین بار نیست که جمهوری اسلامی با چنین حرف‌های بی اساسی مواجه می‌شود، جمهوری اسلامی کار خود را به صورت قانونی ادامه داده و این اظهارنظرها هیچگونه تاثیری بر اراده و برنامه‌های ایران ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به توقیف کشتی کره جنوبی در آب‌های خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: این توقیف کاملاً فنی و مطابق با قوانین بین‌المللی است چراکه طبق قانون بین‌المللی اگر کشوری به حوزه سرزمینی کشور دیگری ورود کند و آسیب‌هایی همچون آلودگی زیست‌محیطی ایجاد کند طبق قانون مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

آقازاده با اشاره به رفتار کره جنوبی نسبت به این توقیف قانونی ایران، خاطرنشان کرد: کره جنوبی چندین بار است که با تذکر جمهوری اسلامی مواجه شده و کم توجهی کرده است، جمهوری اسلامی حق خود می‌داند که از آب‌های سرزمینی خود قاطعانه محافظت کند لذا با هوشیاری و آگاهی کامل در مقابل هرگونه خطا قاطعانه برخورد خواهد کرد.

منبع