نماینده ی رشت گفت: یک اقلیت بسیار محدودی در شورا مدتهاست به بد اخلاقی، تخریب و تهمت روی آورده اند که گمان میکنم پاسخ آن را مردم در همین انتخابات پیش رو به خوبی خواهند داد .

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر محمد صادق حسنی جوریابی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبر آزاد با ابراز تاسف از استیضاح شهردار رشت گفت:هر ذهن آگاه و هر تفکر بی طرفی از برنامه ها و ایده های شهردار رشت حمایت خواهد کرد.
او با تاکید بر اینکه نظارت بر عملکرد مجموعه ی شهرداری و شهردار و سوال و استیضاح شهردار حق قانونی اعضای شورای شهر است گفت: چقدر خوب می شد برخی از اعضای معترض به عملکرد شهردار، چند خطی از عملکرد خودشان می گفتندـ

او ادامه داد: هیچ کس معتقد نیست که صددرصد رفتارها و تصمیم گیریهای شهردار و مدیران شهرداری، درست است ، اما به واسطه ی هر مشکل کوچک نباید وقت تصمیم سازان شهری را گرفت، پروژه ها و برنامه های شهرسازی را متوقف کرد و اقدام به استیضاح کرد.
دکتر حسنی با اشاره به اینکه حجم و تعدد پروژه های در دست اقدام شهرداری بی سابقه است گفت: قطعا با افزایش کمیت پروژه ها و اتفاقات شهری تعداد مشکلات، تخلفات و کوتاهی های احتمالی بیشتر خواهد شد و چه خوب بود که اعضای معترض شورا هم به جای بداخلاقی ها و اختلال در این امور دوشادوش شهردار متخصص رشت برای حل مشکلات این شهر حرکت می کردند و اگر هم انتقاد یا مساله ای داشتند با همدلی مطرح و در حل آن مانند باقی همکارانشان اهتمام و تلاش می کردندـ

نماینده مردم رشت تاکید کرد: یک اقلیت بسیار محدودی در شورا مدتهاست به بد اخلاقی، تخریب و تهمت روی آورده اند که گمان میکنم پاسخ آن را مردم در همین انتخابات پیش رو به خوبی خواهند داد .

وی با اشاره به وظیفه ی خطیر اعضای شورا و انتظار مردم رشت از اعضای شورای شهر گفت : اعضای منصف و بیطرف شورای شهر اجازه ندهند توسعه و پیشرفت رشت قربانی منافع گروهی وفردی برخی اعضا شود و به خاطر مردم اختلافات را کنار بگذارند ـ
دکتر حسنی گفت: من واقعا متعجبم فردی که تا یک ماه پیش در صحبتها و گفتگوهایش ثابت قدم را بهترین شهردار تاریخ رشت معرفی می کرد ، اکنون ساز مخالفت و داد استیضاح شهردار را سر می دهد.

او با تاکید بر اینکه تنها یک سال به پایان دوره ی شورای چهارم باقی مانده گفت: متاسفانه عزیزان ساعتها و لحظات طولانی ای در جلسات شورا را صرف سوالات تکراری از شهردار کرده اند و نگرانیم که نکند از نیازها ودغدغه های شهر و شهروندان غافل بمانندـ

او افزود: تلاش دولت و مجلس ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای شهروندان است و قطعا هر شخص یا طیفی از افراد قصد بر هم زدن این آرامش نسبی را داشته باشد از چشم مردم خواهند افتاد .
دکتر حسنی با تاکید بر اینکه ما هیچ کدام قصد دخالت در امور شورایی را نداریم اما به واسطه نمایندگی مردم باید نظرات مردم را مد نظر قرار دهیم، گفت: نظر مردم در رسانه ها ، فضای مجازی ، کوچه و خیابان این شهر قابل لمس است و غالب صداها مبنی بر ماندن و ادامه کار ثابت قدم است و اعضای شورا وظیفه دارند به نظر مردم توجه لازم را داشته باشند.
وی در پایان گفت: خوشبختانه معتقدم اکثریت شورا به واسطه دانش و تجربه شان به ادامه ی شهرداری دکتر ثابت قدم رای خواهند داد و در ادامه شاهد روز های بهتری برای شهر رشت خواهیم بود.