فرماندار انزلی گفت:عید قربان زیبا ترین جلوه بندگی و خضوع خالصانه در برابر خداوند و یاد آور خاطره جاودانگی بندگی و ایثار است، عید نزدیک شدن دل هایی است که به قرب الهی رسیده اند .

به گزارش ندای گیلان از انزلی،عبدالصمدصفرنژادفرماندار شهرستان بندرانزلی؛ به مناسبت فرارسیدن نهم ذی‌الحجه‌الحرام روز پرفضیلت و معنوی عرفه و دهم ذی‌الحجه‌الحرام روز عید سعید قربان با صدور پیامی ، فرارسیدن این دو روز بزرگ معنوی را تبریک گفت .

متن این پیام که در اختیار تحریریه ندای گیلان قرار گرفته است بدین شرح است:

عید قربان زیبا ترین جلوه بندگی و خضوع خالصانه در برابر خداوند و یاد آور خاطره جاودانگی بندگی و ایثار است، عید نزدیک شدن دل هایی است که به قرب الهی رسیده اند .

عید قربان عید سرسپردگی و بندگی و رها شدن از خود و به خدا پیوستن است؛ آنجا که در عرفات به شناخت می رسد و در مشعر به شعور الهی و در منا، رهایی از تعلقات دنیوی و رسیدن به عشق و قرب الهی را آرزو می کند.

نهم ذیحجه روز عرفه ،روز دعا ، ثنا و نیایش به درگاه آن خدای مهربان و بخشنده ای است که با دیده رحمت و خطاپوشی به بندگان خود می‌نگرد و همیشه در پی آن است تا به هر بهانه ای بنده را به سوی خودبخواند و گناهان خواسته یا ناخواسته وکوچک و بزرگش را با الطاف بیکرانه اش ببخشاید.

روز عرفه از اعیاد عظیم و بزرگ است و روزی است که حق تعالی درهای مغفرت و رحمتش را بر بندگان خود می گشاید و بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده  و سفره های احسان خود را می گستراند  و شیطان در آن روز  خوار و حقیرمی گردد.

اینجانب این روز بزرگ را به همه مردم عزیز ایران اسلامی و به ویژه  مردم شریف ومومن وخداجوی  شهرستان بندرانزلی تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند تبارک و تعالی می خواهم تا به ما توانی دهد که با درک جایگاه خویش در پرتو الطاف الهی گام برداشته وبتوانیم کارهایمان را با برنامه و برنامه هایمان را با تدبیر به انجام برسانیم و تدبیرمان را با امید و توکل به خداوندمنان پیوند زنیم ، باشد که در پرتو عنایات خداوند سبحان در سنگر اقدام و عمل وخدمت به مردم همواره سربلند و سعادتمندگردیم.