با وجود اینکه اقدامات گوناگونی در زمینه احیای تالاب انزلی انجام گرفته اما تاکنون نتایج موفقیت آمیزی در این زمینه حاصل نشده است.

به گزارش ندای گیلان : مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با وجود اینکه اقدامات گوناگونی در زمینه احیای تالاب انزلی انجام گرفته اما تاکنون نتایج موفقیت آمیزی در این زمینه حاصل نشده است.
در پی هماهنگی بعمل آمده از سوی مرکز امور بین الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص سفر هیاتی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مورد پروژه‌های جایکا برای احیاء تالاب انزلی و پیش بینی اعتبارات لازم، در همین رابطه جلسه‌ای امروز در اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد.
در این جلسه که با حضور نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، فرماندار رشت، مدیرکل بحران استانداری، مدیریت برنامه ریزی استان، نماینده شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری و جمعی از مسئولین دیگر استانی برگزار گردید، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر اهمیت تالاب انزلی، اظهار داشت: با اینکه اقدامات گوناگونی در زمینه احیای تالاب انزلی انجام گرفته اما تا کنون نتایج موفقیت آمیزی در این زمینه حاصل نشده است.
قربانعلی محمد‌پور با اشاره به اهتمام و عنایت دولت تدبیر و امید به مقوله محیط زیست و بحث احیاء تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور و تاکید استاندار گیلان در خصوص احیای تالاب انزلی، تصریح کرد: همه دستگاههای عضو کارگروه احیاء تالاب می‌بایست، تلاش جدی تری را برای تثبیت وضع موجود و تلاش برای کاهش عوامل تهدید کننده تالاب انزلی داشته باشند، به نحوی که خروجی عملکرد دستگاه‌ها برای مردم ملموس و قابل ارزیابی باشد.
وی افزود: برای اجرای طرح احیای تالاب نیاز به اعتبار بیشتری‌ست و امید است با استفاده از اعتبارات تخصیص داده شده و استمداد از قوه فکری جایکا بتوانیم شاهد رشد بهبود پروژه احیای تالاب انزلی باشیم.
در ادامه این جلسه نماینده مدیریت برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه در بدو تدوین برنامه ششم توسعه هستیم، گفت: باید این جلسه را به فال نیک بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبارات ملی و استانی با مشارکت مردمی، همپوشانی دستگاههای مرتبط در خصوص بحث تالاب، خروجی‌ها و پایش مستمر می‌تواند کمک شایان و در خور توجهی در زمینه احیای تالاب انزلی باشد./ایلنا
.