محمدرضا بدیعی فر برخی از اقدامات شهرداری انزلی را مثبت و شایسته ی تقدیر دانست و گفت : شهرداری را باید با ضعف ها و قوت های آن نقد و بررسی کرد و مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ندای گیلان از انزلی،جلسه ی علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور شهردار ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ، مدیرعامل سازمان آتش نشانی ، کارشناسان شهرداری ، اعضای شورا ، اصحاب رسانه و جمع کثیری از رانندگان تاکسی بندرانزلی برگزار شد .

محمدرضا بدیعی فر برخی از اقدامات شهرداری انزلی را مثبت و شایسته ی تقدیر دانست و گفت : شهرداری را باید با ضعف ها و قوت های آن نقد و بررسی کرد و مورد ارزیابی قرار داد.

وی با بیان اینکه انتقاد سازنده را با احترام ادا کنیم ، تصریح کرد : اعضای شورا با همدلی و صمیمیت می توانند در پیشبرد امور تاثیر گذارتر باشند.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی سپس با مقایسه ی عملکرد شورای دور چهارم با ادوار گذشته ، گفت : شورای دوره ی چهارم اثرگذارتر و قانونمندتر از دوره های پیشین بوده است .

وی بازگشایی دیوار نیروی دریایی (دیوار مصلی )، بهره برداری از پل ولایت 2، بازگشایی خیابان ابوذرغفاری (سپه) ، اصلاح هندسی برخی از مسیرها، اجرای طرح  GIS ، اجرای طرح اتوماسیون اداری و … را از عملکرد این دوره از شورا عنوان کرد و یادآورشد : تصمیم گیری مردم انزلی در انتخابات دوره آینده آگاه تر از دوره های گذشته خواهد بود.

بدیعی فر همچنین با اعلام تعطیلی 30 روزه ی شورا گفت: درصورت ضرورت و صلاحدید و درخواست تشکیل جلسه از سوی اعضاء ، شورا تشکیل جلسه خواهد داد.

در این جلسه سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی ، بهمن زنجانخواه ، امیر احمدی فرد و سعید آفتابی حسین نطق پیش از دستور داشتند .

مراکز فرهنگی را جایگزین قلیان سراها کنیم 

بهمن زنجانخواه در نطق پیش از دستور خود با تقدیر از عملکرد آتش نشانان انزلی در حادثه ی برج طاووس منطقه ی آزاد انزلی روز آتش نشان را تبریک گفت و متذکر شد : امیدواریم برخی از کج رفتاری های مدیران اصلاح شود و ما به سمت عدالت حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد : باید وضعیت ملوان مورد رسیدگی قرار گیرد و مسئولان دلایل این سقوط را تشریح کنند و صرفا تماشاچی نباشند.

وی سپس خواستار آن شد تا وضعیت جوانان بررسی شود و به جای ازدیاد قلیان سرا ها مراکز علمی و فرهنگی را توسعه دهیم.

مردم انزلی مظلوم و نیازمند توجه هستند

امیر احمدی فرد نیز در نطق پیش از دستور خود مردم انزلی را شهروندانی مظلوم و نیازمند توجه دانست و اظهار داشت : مشکلات ایجاد شده برای تالاب نتیجه ی عدم طراحی مناسب موج شکن بوده و هرچه سریعتر باید در خصوص تخریب موج شکن اقدام شود .

وی سپس با ابراز تاسف از وضعیت بیمارستان شهر انزلی گفت: دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان پس از گذشت سه سال هنوز خراب بوده و این بیمارستان فاقد دستگاه ام آر آی می باشد.

وی به محکومیت های شهرداری در محاکم قضایی نیز اشاره کرد و افزود : این محکومیت ها به شهر ما ضرر وارد کرده به همین منظور شهرداری باید به فکر بهره گیری از مسئول حقوقی استخدامی درشهرداری انزلی باشد.

بزودی ساخت المان بلوار قرآن آغاز می شود

همچنین سعید آفتابی حسین در نطق پیش از دستور به طرح زیبای بلوار قرآن انزلی بعنوان یکی از شاهکارهای هنری اشاره کرد و متذکر شد : این طرح در چند روز آینده بصورت فاز به فاز آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : با بهره برداری از پروژه ی کمربندی بندرانزلی تا پایان امسال و اجرای پروژه ی تقاطع غیرهمسطح باهنر و … از بار ترافیکی شهر انزلی کاسته می شود.

بندرانزلی قطب گردشگری گیلان می شود

شهرام نواری نیز در جواب موضوع مطرح شده از سوی احمدی فر درخصوص تخریب موج شکن ، گفت : این موج شکن توسط یک شرکت هلندی طراحی و مهندسی شده و اجرای طرح گردشگری روی موج شکن از برنامه های آتی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان بوده و با اجرای این طرح بزودی انزلی به قطب گردشگری کشور تبدیل می شود .

همچنین شهردار بندرانزلی در خصوص مشکلات تیم ملوان ، اظهار داشت : حضور در ترکیب هیات مدیره ی باشگاه ملوان با تصمیم مجمعی متشکل از امام جمعه ، فرماندار، مدیرکل ورزش و جوانان و … بوده و این انتصاب با رای این مجمع انجام شده است .

اختصاص بودجه برای خرید تجهیزات مناسب آتش نشانی ، انتقاد از عملکرد رسانه ها در پوشش خبری حادثه برج طاووس منطقه آزاد از جمله مواری بود که اسماعیل خجسته مدیرعامل سازمان آتش نشانی به آن اشاره کرد .

وی متذکر شد : درصورت بروز مشکل در مجموعه 2000 نفری مسکن مهر حادثه ی اسف باری خواهیم داشت.

در ادامه شعبان جعفری دیگر عضو شورای شهر انزلی خواستار افزایش بودجه ی سازمان آتش نشانی در سال آتی شد .

همچنین مه سیما نظری پیشنهاد داد از آتش نشانان زن در این سازمان استفاده شود و اعلام آمادگی کرد بصورت افتخاری به عضویت این سازمان درآید .

در ادامه ی این جلسه ، اعضای شورای اسلامی شهر انزلی در خصوص نامه ی فرمانداری و مغایرت اعلامی در خصوص نرخ کرایه ی تاکسی درون شهری ، درخواست جذب نیروی روزمزد به تعداد 20 نفر برای مدت 90 روز ، درخواست اصلاح موادی از کتابچه ی تعرفه ی عوارض در بخش تابلو ، ورود به ترمینال و تاسیسات کمپینگ و … و نامه ی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت هزینه ی فیلم 9 با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند .