مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : پیشرفت در صنعت و توسعه صنایع کوچک مستلزم داشتن علم و آگاهی است .

ندای گیلان:مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : پیشرفت در صنعت و توسعه صنایع کوچک مستلزم داشتن علم و آگاهی است .

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، طهمورث لاهوتی اشکوری در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه امروز در توسعه زیرساختهای صنعتی نیازمند به ایجاد فضاهای مناسب کتاب و کتابخوانی هستیم گفت: پیشرفت در صنعت و توسعه صنایع کوچک مستلزم داشتن علم و آگاهی است و هرگز علم بی صنعت و صنعت بدون علم موفقیت آمیز نخواهد بود ، بلکه این دو در کنار هم باعث رشد و تعالی در صنعت به ویژه در صنایع کوچک خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص اهمیت و جایگاه کتاب و کتاب خوانی در جوامع امروزی بیان داشت : دنیای بزرگ و شگفت‌انگیز کتاب وکتابخوانی به گروه خاص و ویژه‌ای تعلق نداشته و مطالعه و کتابخوانی باید بعنوان یک نیاز و احساس دایمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب وکتابخوانی رواج یابد.

وی نقش  کتابخانه ها را در توسعه پایدار بسیار چشم گیر دانست و بیان داشت: جامعه ایران با وجود فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی از قابلیت کافی برای حرکت به سوی توسعه پایدار برخوردار است و در فرایند توسعه پایدار باید با عزم ملی ، مشارکت تمامی نهادهای اجتماعی را طلب کرد .

در این نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ورود به عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی را از اهداف فرهنگی این دستگاه عنوان کرد.

طهمورث لاهوتی اشکوری اضافه کرد با توجه به وجود شهرک های صنعتی متعدد در اقصی نقاط استان گیلان ، آمادگی کامل داریم با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای استقرار ایستگاههای مطالعه در سطح شهرک های صنعتی اقدام کنیم. وی همچنین همدلی و همراهی میان مدیران دستگاهها را عاملی مهم در به ثمر رسیدن فعالتهای فرهنگی دانست.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایجاد کتابخانه های عمومی و نیز استقرار ایستگاههای مطالعه در شهرکهای صنعتی استان را راهی برای توسعه فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی در این حوزه دانست و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی آمادگی کامل برای ایجاد چنین فضاهایی را در استان دارد.

امیر محمدپور با اشاره به وجود پتانسیل های موجود در شهرکهای صنعتی استان و حضور سرمایه گزاران در این بخش، بسترهای توسعه فرهنگی در شهرکهای صنعتی را محیا عنوان نمود و از مدیرعامل شهرک های صنعتی استان گیلان خواست تا زمینه همکاری های مشترک در این حوزه بررسی شود.

وی در ادامه افزود : با توجه به وجود اهمیت حضور خیرین در ورود به عرصه کتابخانه سازی و حمایت از کتابخانه های عمومی، زمینه حضور این افراد را بسیار محیا عنوان کرد و از مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خواست با فراهم کردن بسترهای حضور خیرین گامهای عملی بیشتری با همکاری دو دستگاه برداشته شود.

در پایان این دیدار مقرر شد با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان یک سازه ایستگاه مطالعه در محل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان جانمایی شود.Upimg06302015090758.jpg