سرپرست شهرداری رشت رشت علت عمده مشکلات شهرداری را بی‌ثباتی در مدیریت شهرداری خواند و گفت: نظمی در مجموعه شهرداری حاکم نیست و هزینه ها بدون نظم و نظارت صورت می گیرد و گاها دیده شده برخی از اموال شهرداری در دست افراد بیرون از مجموعه است.

به گزارش ندای گیلان،«ناصر عطایی» امروز(سه‌شنبه،  ۱۵مهر) در نشست با مسئولان روابط عمومی‌های مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری رشت علت عمده مشکلات شهرداری را بی‌ثباتی در مدیریت شهرداری خواند و گفت: تغییر شهرداران و به تبع آن جابجایی مدیران و حتی روابط عمومی ها، یک بی اعتمادی بین مردم و مسئولان را ایجاد کرده است.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به شهردار شدن یک جوان ۳۰ساله لاهیجانی در یکی از شهرهای فرانسه گفت: اگرچه این امر؛ قابلیت جوانان را نشان می دهد ولی نکته ظریف آنجاست که رقیب وی، فردی بود که ۴۳ سال شهردار آن شهر بود.

وی با بیان اینکه دوران سرپرستی دوران اثبات مدیران و کارشناسان شهرداری است، یادآور شد: در زمان انتخاب بنده به عنوان سرپرست، شروطی را به اعضای شورا متذکر شدم، یکی آنکه در کوتاهترین زمان شهردار بعدی انتخاب شود و دوم اینکه در دوران سرپرستی جابه‌جایی در پست‌ها صورت نگیرد.

عطایی ضمن تقدیر از اعضای شورا برای انتخاب سریع شهردار رشت گفت: در جلساتی که با معاونت‌ها و مدیران شهرداری دارم و در بازدیدهای سرزده، مشکلات و توانمندی ها را احصا کرده و حتما در اختیار شهردار بعدی قرار می دهم و اگر امکان آوردن آن در بودجه آتی است، برای پیش بینی و تحقق آن تلاش می کنم.

 

وی ضمن تقدیر از کارشناسان و مسئولان روابط عمومی شهرداری، گفت: خانواده بزرگ روابط عمومی با وجود امکانات محدود تاکنون توانسته وظایف خود را به خوبی انجام دهد که می‌تواند در مجموعه بزرگ شهرداری اثر بخش باشد و اعتماد از دست رفته بین مردم و مسئولان را بازگرداند. باور دارم، روابط عمومی ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

 

سرپرست شهرداری رشت رفع برخی از مشکلات را منوط به ملاحظات بودجه‌ای خواند و تصریح کرد: در عصری زندگی می کنیم که اقتصاد شهر وابسته به جیب شهروندان است. بنابراین باید بین مردم و مسئولان اعتماد ایجاد کنیم زیرا ایجاد نظام مالی شفاف و انعکاس درست می تواند اعتماد دوباره ایجاد کند. اگر واقعیات را به شهروندان بگویم، دوباره به ما کمک خواهند کرد.

 

عطایی با اشاره به برگزاری سلسله نشست های تخصصی با معاونت ها و زیر مجموعه های شهرداری گفت: بین حوزه و زیر مجموعه معاونت ها یک گسستی دیده می شود. این نشست ها می تواند موجب همدلی بین مدیران شود و تلاش مدیران برای رسیدن به یک هدف مشترک، زودتر به ثمر می رسد و نتیجه غائی آن، رضایتمندی مردم است.

 

وی همچنین اظهارکرد: امکان درآمدزایی در شهرداری زیاد است. طی یک ماه در یک منطقه توانستیم چهار برابر ماه‌های دیگر کسب درآمد کنیم، ولی نظمی در مجموعه شهرداری حاکم نیست و هزینه ها بدون نظم و نظارت صورت می گیرد و گاها دیده شده برخی از اموال شهرداری در دست افراد بیرون از مجموعه است.

 

عطایی با بیان اینکه روابط عمومی ها نقش و جایگاه مهمی دارند و ما مدیران بی توجه از کنار آنها می گذریم و حداقل امکانات را در اختیار آنها نمی گذاریم  افزود: خانواده بزرگ روابط عمومی می تواند در مجموعه بزرگ شهرداری اثر بخش باشد.کسانی که از بیرون به مجموعه شهرداری نگاه می کنند، فکر می کنند که امکانات زیادی در اختیار شهرداری رشت است، اما حقیقت این است که برخی از روابط عمومی شهرستان های گیلان امکانات بیشتری از روابط عمومی سازمان ها و مناطق شهرداری رشت دارند.

 

وی روابط عمومی را حرفه‌ای خاص دانست که شاید خیلی ها نتوانند در این جایگاه قرار بگیرند و گفت: با وجود سختی کار، روابط عمومی با کمترین امکانات خدمت می کند در چنین شرایطی باز هم انتظار دارم هرآنچه در توان دارید و با هنری که دارید، ارتباط بین مردم و مسئولان را نزدیکتر کنید.

 

سرپرست شهرداری رشت در بخشی از سخنان خود اذعان کرد: تفکر جزیره ای درون سازمانی آسیب‌زاست و خودمان هم باورمان می شود که شهرداری رشت هیچ کاری نمی کند، در صورتیکه در همین دوران سرپرستی اقدامات خوبی در حال انجام است. در حال حاضر ۲۰ پروژه فعال عمرانی داریم.

 

وی ادامه داد: اگرچه گام های خوبی برای حل مشکل سراوان برداشته شده، ولی مشکل سراوان به این راحتی حل نمی‌شود، اما گام اول را محکم برداشته ایم. ایجاد تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان که توان تصفیه ۳لیتر شیرابه را در ثانیه دارد، افزایش ظرفیت شرکت کود آلی و همچنین اقدامات برای راه اندازی زباله سوز به رفع مشکل سراوان کمک می کند.

 

عطایی با بیان اینکه امروز شهرداری به لحاظ مالی در وضعیت شکننده ای است، ابراز کرد: تلاش ما پرداخت هماهنگ حقوق کارکنان است که از هفت ماه پیش در حال اجراست، ولی با وضعیت شکننده ای که داریم، باید هزینه ها را مدیریت کنیم تا دوباره در پرداخت حقوق مشکل پیدا نکنیم.

 

وی تاکید کرد: شهرداری میراث دار بدهی سنوات گذشته است. اگر امروز آرامش در شهرداری هست، به‌خاطر نوع برخورد ما با مودیان است. نشست های متعددی با آنها داشتیم، ظرفیت هایی داریم که اگر به‌درستی استفاده کنیم، می توانیم بر مشکلات فائق آییم.