مهندس مقصودی با بیان اینکه دستفروشان خیابان های سردارجنگل و بیستون را به سمت بازارچه میرازکوچک هدایت کردیم بیان داشت: در مجموع عملیات های جمع آوری و ساماندهی سدمعبر با موفقیت همراه نبود و نتیجه مطلوب نداشت.

به گزارش ندای گیلان،مهندس علی مقصود با اشاره به اینکه جمع آوری دستفروشان و جلوگیری از سد معبر با جدیت بیشتر در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار گرفته است اظهار کرد: در یک ماه گذشته خیابان شیک در چندین مرحله از دستفروشان پاک سازی شد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به اینکه از دستفروشان درخواست کردیم فعالیت خود را بعد از نماز مغرب آغاز کنند افرود: همچنین از دستفروشان خواستیم فضای فعالیت خود را به یک متر مربع کاهش دهند تا خلل و مزاحمتی برای مردم و اصناف ایجاد نشود.

مهندس مقصودی با بیان اینکه دستفروشان خیابان های سردارجنگل و بیستون را به سمت بازارچه میرازکوچک هدایت کردیم بیان داشت: در مجموع عملیات های جمع آوری و ساماندهی سدمعبر با موفقیت همراه نبود و نتیجه مطلوب نداشت.

وی اذعان داشت: دستفروشان با توجه به درآمد قابل توجه خود حاضر به ترک محل نیستند و تمایلی به اسکان در بازارچه های شهرداری ندارند و در بسیاری از مواقع باعث ایجاد تنش با عوامل سدمعبر و نیروهای اداره اجراییات شهرداری می شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه از تاریخ ۲۹ اردیبهشت تا ۴ خرداد ظرف یک هفته ۷۱۸ کیلوگرم میوه،۵۱۰ دست لباس،۴۵۲ کیلوگرم تره بار،۴۵ دستگاه ترازو،۱۳ دستگاه گاری،۱۹ قطعه پلاسکو،۸۲ قطعه گل و گیاه و ۷۷۸ قطعه از اقلام دیگر جمع آوری کردیم.

وی با اشاره به اینکه شرط پس دادن اجناس جمع آوری شده دستفروشان ساماندهی آنان در بازارچه های شهرداری بود عنوان داشت: با وجود اینکه حدود ۳۰۰ غرفه خالی در بازارچه های شهرداری وجود دارد ولی دستفروشان حاضر به ثبت نام و حضور در غرفه ها نیستند و حتی علی رغم ضرر مالی به دنبال اجناس جمع آوری شده خود نمی آیند.

مهندس مقصودی با اشاره به یکی دیگر از معضلات جدی دستفروشان اظهار کرد: برخی از دستفروشان خیابان های شیک،شریعتی،مطهری،سردارجنگل خود را مالک محل کسب خود می دانند و حاضر نیستند محل را ترک کنند و حتی در روزهایی که در کاسبی نمی کنند مکان کسب خود را به دستفروش دیگر کرایه می دهند.

وی اذعان داشت: این دستفروشان با ایجاد هجمه و تشکیل گروه های غیر رسمی با تشویش اذهان عمومی عوامل سدمعبر را به عنوان مقصر معرفی می کنند در صورتی که همکاران سدمعبر شهرداری به وظیفه ذاتی خودشان عمل کرده اند.

مهندس مقصودی با اشاره به اینکه خرید از دستفروشان نیز به یک فرهنگ در بین شهروندان تبدیل شده است مطرح کرد: بسیاری از اجناس دستفروشان فاقد کیفیت هستند.

وی با اشاره به اینکه دستفروشی علاوه بر سدمعبر منجر به نابودی اصناف می شود ابراز داشت: شهرداری رشت بازارچه های متعددی برای ساماندهی دستفروشان راه اندازی کرده و سه بازارچه نیز در دست احداث دارد ولی با این وجود دستفروشان حاضر نیستند در بازارچه های شهرداری فعالیت کنند و هم اکنون ۳۰۰ عرفه از بازارچه های شهرداری خالی است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت حل معضل سدمعبر را نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های ذی ربط دانست و یادآور شد: برای حل این مشکل باید همه دستگاه های حوزه های مربوطه پای کار بیایند تا بتوانیم رضایت شهروندان را فراهم کنیم