علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تنظیم بازار عرضه کالای اساسی به عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

ندای گیلان:علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تنظیم بازار عرضه کالای اساسی به عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

وی از سهمیه عرضه یک‌هزار و 50 تن گوشت مرغ در راستای اجرای طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان در گیلان خبر داد و افزود: گوشت سفید و قرمز، شکر و روغن دارای مصرف بیشتری در ماه مبارک رمضان است و در نمایشگاه‌های طرح ضیافت و فروش ویژه کالا عرضه می‌شود.

شعبان‌نژاد نرخ کالا در نمایشگاه‌های فروش ویژه را 15 تا 25 درصد کمتر از بازار خواند و بیان کرد: دو هزار تن گوشت مرغ برای حمایت از مصرف‌کننده در گیلان ذخیره‌سازی شده ضمن اینکه 100 تن گوشت قرمز منجمد سهمیه استان است.

*برنج وارداتی در بازار گیلان عرضه نمی‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سهمیه برنج وارداتی به استان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: به منظور حمایت از تولید داخلی برنج وارداتی در بازار گیلان عرضه نمی‌شود.

وی در ادامه به افتتاح 22 پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور برای 78 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

شعبان‌نژاد با اشاره به اینکه 14 روستا از خدمات پروژه‌های افتتاحی هفته جهاد کشاورزی گیلان بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، راه‌اندازی واحد تولید خوراک دام و طیور و افتتاح واحد تولید بانک نشای برنج از جمله پروژه‌های افتتاحی در شهرهای رشت، صومعه‌سرا و … است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به دغدغه کم‌آبی شالیکاران اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته پیش‌بینی شده بود 30 هزار هکتار از شالیزارهای استان بدون کشت باقی بماند اما با مدیریت صحیح منابع آبی با رشد پنج تا 10 درصدی افزایش تولید مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه یک‌میلیون و 160 هزار تن شلتوک برنج سال گذشته در گیلان تولید شده است، اظهار کرد: امسال مدیریت آب در شالیزارها پیگیری می‌شود و می‌توانیم خشکسالی را مدیریت کنیم.

شعبان‌نژاد به خرید توافقی 2 هزار و 350 تن برنج از شالیکاران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: 14 میلیارد تومان به منظور خرید توافقی برنج در راستای تنظیم بازار و حمایت از تولیدکننده در گیلان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری را از جمله برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد و 170 هزار هکتار از این اراضی قابل تجهیز و نوسازی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تجهیز و نوسازی در 68 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شده است، تصریح کرد: 50 هزار هکتار از شالیزارهای استان طی برنامه پنج ساله تجهیز و نوسازی می‌شود.