استاندار گیلان با بیان اینکه دولت برای کالاهای مورد نیاز مردم یارانه می پردازد و باید کالای با کیفیت مطلوب به دست مردم برسد، تاکید کرد: باید دقت و نظارت جدی در کیفیت و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم در تنظیم بازار بویژه در ایام نوروز صورت گیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک بازار استان، تجربه این ستاد و کمیته اقدام مشترک در سال گذشته را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نباید نرخ‌گذاری اقلام به گونه‌ای باشد که گرانی‌ها به مردم آسیب وارد کند.

وی خواستار برقراری توازن بین عرضه و تقاضا شد و اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف با همکاری اتحادیه شرکت‌های تولیدی و نیز همکاری اتاق تعاون از ۱۸ تا ۲۸ اسفند نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را در مرکز استان دایر کند و در آن کالای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب عرضه شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: مردم معمولا با نگاه قیمت مناسب و کیفیت خوب و بالای کالاهای عرضه شده به نمایشگاه مراجعه می کنند از این‌رو این امر نیازمند نظارت مستمر از سوی دستگاه های نظارتی است.

دکتر عباسی خاطر نشان کرد: در مورد سفره، درآمد و معیشت مردم باید وقت بیشتری گذاشته شود چراکه امروز مردم در شرایط اقتصادی قرار دارند و لازم است مسئولان دقت کنند با سفره و آبروی مردم بازی نشود.

دکتر عباسی از فرمانداران شهرستان های استان خواست تا برای جذب سهمیه مرغ و گوشت مورد نیاز مردم تلاش بیشتری کنند و افزود: دام زنده مورد نیاز کشتارگاه‌ها هم باید به حد نیاز وارد شود.

وی ادامه داد: از سویی به میزان تقاضای بازار جوجه ریزی انجام شود و در صورتی که واحدهای تولیدی کمتر از ظرفیت واحد اقدام به جوجه ریزی و عرضه مرغ به بازار کنند موارد تخلف به استانداری اعلام شود.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج اصناف و دهیاران در بازرسی و نظارت بر بازار گفت: در خصوص کمبود خمیر مایه مورد مصرف نانوایی‌ها نیز باید به سرعت این کالا به میزان مصرف وارد شود تا امنیت غذایی مردم تامین و تضمین شود.

استاندار گیلان ادامه داد: در مورد کیفیت نان مورد نیاز مردم در سطح استان نیز نظارت لازم انجام شود تا شاهد عرضه نان با چند نرخ مختلف نباشیم و بر کمیت و کیفیت نان‌های عرضه شده نیز نظارت جدی صورت گیرد تا مردم گیلان در ایام تعطیل و هنگام ورود مسافران نوروزی با مشکل تامین نان مواجه نشوند ضمن آنکه شهرستان‌ها هم هماهنگ با مرکز استان اقدام مشترک انجام دهند.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان های گیلان نیز حضور داشتند؛ تعدادی از اعضا گزارش آخرین اقدامات و فعالیت های حوزه مربوط خود را ارائه کردند.