نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شوری اسلامی تاکید کرد: عربستان به لحاظ حقوق بین الملل باید پاسخگوی امنیت حجاج باشد.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو یی، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران حج اظهار داشت: هر کشوری که میزبان برگزاری هر نوع مراسمی می شود به لحاظ حقوق بین الملل باید نسبت به تامین امنیت اتباع کشورهای مهمان پاسخگو باشد این مسئله شامل حال عربستان و مراسم حج نیز می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:مطابله تامین امنیت حجاج از سوی مقام معظم رهبری پایه حقوقی دارند و انتظار می رود که دولت عربستان به این اصل بین المللی پایبند باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مسلمانان برای حضور در نمایشگاه بین المللی در عربستان جمع  نمی شوند بلکه قرار است مراسم بزرگ مذهبی انجام شود که الزماتی دارد و تا همه ارکان آن عملی نشود حج پذیرفته نیست.

این نماینده مجلس گفت: یکی از اعمالی که باید مسلمانان در مراسم حج انجام دهند دوری جستن از شیطان و لعن آن است، این یکی از مهمترین ارکان مراسم حج است و امروز همه مسلمانان باور دارند که آمریکا شیطان و دشمن بزرگ است که باید نسبت به شرارت هایش در منطقه اعتراض کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی  با بیان اینکه برگزاری مراسم حج فرصت تاریخی است، عنوان کرد: اینکه در یک بازه زمانی چند میلیون مسلمان در مکانی واحد حضور پیدا کنند فرصت تاریخی است و باید در این زمان خاص باید موضوعات خاص و مطالبات مسلمانان و مظلومان جهان مطرح شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به فرمایشان امام راحل اظهار داشت: ایشان تاکید داشتند که حج بدون اعمال و ارکان خاص پذیرفته نیست بنابراین انتظار می رود شرایط برای انجام حج کامل فراهم شود