جابر اللعیبی وزیر نفت عراق در کنفرانس سراویک در هیوستون آمریکا گفت: ما تا اندازه‌ای راضی اما منتظر افزایش بیشتر قیمت هستیم.

به گزارش ندای گیلان به نقل از بلومبرگ؛عراق و آنگولا از دو عضو اوپک، تمایل به تمدید توافق کاهش تولید این سازمان برای نیمه دوم سال 2017 دارند زیرا علایم ثبات در بازار دیده می‌شود.

جابر اللعیبی وزیر نفت عراق در کنفرانس سراویک در هیوستون آمریکا گفت: ما تا اندازه‌ای راضی اما منتظر افزایش بیشتر قیمت هستیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک پس از اتمام اعتبار توافق کاهش تولید خود در نیمه نخست سال 2017 باز هم آن را تمدید می کند، اظهار کرد: ممکن است ما به آن احتیاج داشته باشیم.
اللعیبی بیان کرد: عراق کاملا از توافقی که سال گذشته امضا شد، پیروی کرده است.

ایزابل دوس سانتوس رئیس شرکت دولتی سانانگول آنگولا نیز در مصاحبه با  گفت: این کشور موافق تمدید توافق کاهش تولید اوپک تا هر وقت که لازم باشد، است.
وی افزود: شرکت سانانگول برنامه‌ای برای افزایش مخارج سرمایه‌ای در سال 2017 یا 2018 ندارد و حتی ممکن است بودجه خود را در مقایسه با دو سال گذشته کاهش دهد.

محمد سانوسی بارکیندو دبیرکل اوپک دیروز گفت: برای پاسخ به این سوال که آیا اوپک و غیراوپک در ماه مه توافق کاهش تولید را تمدید خواهند کرد، هنوز زود است اما چگونگی اجرای این توافق تاکنون بسیار خوب بوده است.

کنفرانس انرژی سراویک با حمایت مالی موسسه انرژی آی اچ اس مارکیت آمریکا از دیروز به مدت پنج روز در هیوستون تگزاس امریکا با حضور همه تولیدکنندگان اصلی نفت خام از تولیدکنندگان نفت خلیج فارس و کشورهای روسیه، برزیل، مکزیک و شرکت‌های بزرگ نفتی جهان و نیز شرکت‌های حفاری آمریکا برگزار شده است.

اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر این سازمان در وین برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت‌ها کمک کند.