رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: اخیراً مطالعاتی را بر روی ساختمانهای بالای 23 متر در استان انجام شده که نتایج آن بیانگر این است که بسیاری از ساختمانهای دولتی از موازین فنی به دور بودند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،کیوان محمّدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان  در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت: مسئله پدافند غیرعامل ما را یاد دوران دفاع مقدس می‌اندازد و ما باید مسئله دفاع از خود را همواره در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به به بند (ز) تبصره 12 بودجه 96 گفت: مطابق این بند سازمان پدافند غیرعامل باید مراکز حیاتی و حساس اجرایی در استان  شناسایی نماید تا بتوان حداکثر یک درصد بودجه تملک دارایی به آن اختصاص داد.

محمّدی با تأکید بر لزوم رعایت اصول ایمنی در ساختمان‌های بلند ادامه داد: اخیراً کمیته نظارت شورای فنی با همکاری آتش نشانی شهرداری رشت مطالعاتی را بر روی ساختمانهای بالای 23 متر در استان انجام داده اند که متاسفانه بسیاری از ساختمانهای دولتی از موازین فنی به دور بودند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بیان داشت:اگر نظارت فنی صورت می‌گرفت این مشکلات ایجاد نمی‌شد. لذا به سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد داده ایم که بر روی ساختمان‌های دولتی باید یک نظارت جدی‌ در زمینه مطالعات و اجرا صورت گیرد.