مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به مهار آتش سوزی در نیزارهای تالاب انزلی، گفت: عدم دسترسی به مرکز آتش سوزی زمان مهار را طولانی کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،امیر مرادی با اشاره به آتش سوزی دو روز گذشته در نیزارهای تالاب انزلی، اظهار کرد: با توجه به عدم وجود مسیر دسترسی به آتش تصمیم گرفته شد از امکانات کشوری برای مهار و خاموشی حریق استفاده شود.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست گیلان طی تماس‌هایی هماهنگی‌های لازم برای استفاده از امکانات کشوری را انجام دادند، گفت: در همان ساعات ابتدایی از ظرفیت بالگرد هلال احمر برای خاموشی آتش استفاده شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته بالگرد هلال احمر بیش از ۳۰ سورت پرواز انجام داد، افزود: با اقدامات انجام شده از گسترش بیشتر آتش جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه با توجه به سرایت آتش به ریشه‌های نیزار متأسفانه بعد از مهار حریق دوباره شاهد شعله ور شدن آتش در منطقه بودیم، تصریح کرد: با بررسی شرایط به این نتیجه رسیدم که باید از هواپیمای آتش نشان برای خاموشی آتش استفاده شود.

مرادی با اشاره به اینکه با اعلام این موضوع در ستاد مدیریت بحران استان و تصویب آن تلاش‌ها برای انجام هماهنگی برای ورود هواپیمایی ایلوشین انجام شد، گفت: این هواپیما ظهر چهارشنبه وارد استان گیلان شده و چهار سورت پرواز برای آپاشی در منطقه انجام داد.

وی با بیان اینکه ظرفیت این هواپیما ۴۰ هزار لیتر دارد که با انجام چهار سورت پرواز خلبان هواپیما اعلام کرد که آتش مهار شده است، گفت: برای اطمینان از خاموشی کامل آتش تا فردا اکیپ‌ها در منطقه حاضر خواهند بود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به حضور و مشارکت سپاه و بسیجیان برای مهار و خاموشی آتش، اضافه کرد: ۱۲ هکتار از نیزارهای منطقه درگیر آتش شده اما از این میزان هفت هکتار به صورت کامل سوخته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آتش مهار شده است، ادامه داد: تا صبح فردا تیم‌های امدادی و محیط بانان در منطقه حضور دارند که در صورت بروز آتش سوزی اقدامات لازم را انجام دهند.