شورای جوانان انقلابی شهر رشت در نامه‌ای خطاب به مسعود نصرتی شهردار جدید رشت در 10 بند توصیه هایی را خطاب به دکتر نصرتی آورند

به گزارش ندای گیلان،شورای جوانان انقلابی شهر رشت در نامه‌ای خطاب به مسعود نصرتی شهردار جدید رشت در 10 بند توصیه هایی را خطاب به دکتر نصرتی آورند که در آنها رنگ بوی توقع انتصابات جدید دیده می شود.

در این نامه آمده است:

شهردار محترم رشت جناب آقای نصرتی
سلام علیکم

با احترام اینجانبان اعضای شورای جوانان انقلابی رشت، به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ جوانان علاقه مند به انقلاب و نظام اسلامی و همچنین نمایندگان منتخب جوانان انقلابی شهر رشت، بدینوسیله بخشی از دغدغه های مهم و تاثیرگذار جوانان همشهری خود را منتقل نموده تا ان شاء الله برای دوره جدید مدیریت شهری، مثمر و مفید باشد.

اینک که اعضای محترم شورای پنجم شما را شایسته مسند مهم شهرداری شهر رشت تشخیص داده اند، ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای جنابعالی، استدعا داریم در انجام وظایف خطیر خود به نکات زیر توجه ویژه فرمایید:

۱. باعنایت به اینکه جنابعالی بومی نبوده و خطر سوء استفاده برخی نااهلان از عدم شناخت شما به افراد و منابع شهرداری وجود دارد، شایسته است افراد متخصص، متعهد و دلسوز را در شهرداری شناسایی و با کمک و مشورت این عزیزان نسبت به شناخت مسایل موجود در بدنه، شناسایی کارشناسان انقلابی، متخصص و با انگیزه، اصلاح رویه های غلط و احصاء مشکلات شهری، همت نموده و ضمن انتخاب صحیح مدیران شهرداری و سازمانهای وابسته، و پرهیز از عزل و نصبهای عجولانه، امنیت شغلی و آرامش ذهنی را برای آنها مهیا، و زمینه انجام صحیح وظایف از سوی این عزیزان را فراهم نمایید.

۲. حضور جنابعالی در میان مردم و آشنایی با مشکلات محلات، لازمه مدیریت جهادی و انقلابی است که توزیع مناسب امکانات و منابع شهرداری به شکل صحیح و عادلانه در میان مناطق شهر، توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و جلوگیری از زد و بند و رانت، ثمره این حضور خواهد بود.

۳. عدم توجه به پروژه های ترافیکی مطالعاتی سالیان گذشته و احداث نشدن اتوبان‌های دایره‌ای مرکز و دور شهر، انجام پروژه‌هایی از قبیل بی‌آر‌تی که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و فاقد مطالعات کارشناسی می‌باشد و … مشکلات ترافیکی بسیار زیادی برای شهروندان ایجاد نموده که لزوم توجه به این مشکلات را طلب می‌نماید.

۴. شهر رشت دارای جاذبه‌های زیاد طبیعی مانند رودخانه و جنگل در سراسر شهر بوده اما به دلیل عدم توجه و کوتاهی مدیران گذشته در اجرای پروژه های مصوب، رودخانه‌های شهر به سیستم دفع فاضلاب روباز، و فضای سبز شهری نیز به محل‌های انباشت زباله تبدیل گردیده که می‌توان به جای تخصیص بودجه برای ساخت سازه‌های غیر طبیعی همچون پل طبیعت، به احیای این منابع طبیعی پرداخت.

۵. از دیگر مقولاتی که به نظر می‌رسد نیاز به التفات نظر شما و مدیرانتان داشته باشد، مسئله صیانت از آرامش و سلامتی شهروندان است، ترافیک امروز رشت به دلیل بافت سنتی از یک سو، عدم تجهیز حمل و نقل عمومی از سوی دیگر و افزایش خودروهای شخصی، به سمت خیابانهای فرعی و حتی کوچه ها تغییر جهت یافته است و عملاً تا پاسی از شب اکثر این مسیرها پرتردد و پر سروصدا هستند.

۶. از دیگر نکاتی که به توجه جدی مجموعه شهرداری نیاز دارد، موضوعات فرهنگی است، رشت به دلیل این که شهری توریست پذیر و مهمان نواز است قطعا باید به لحاظ فعالیتهای فرهنگی اینقدر قوی باشد که هم بتواند فرهنگ غنی خود را حفظ کند و هم بتواند فرهنگ مرکز گیلان را به میهمانان منتقل نماید، در صورتی که متأسفانه امروز، رشت حتی از ظرفیتهای موجودش در این خصوص نیز، استفاده حداقلی را ندارد.

۷. مسئله محیط زیست بسیار مهم و حیاتی بوده و نباید اجازه تخریب بیش از پیش این نعمت خدادادی را به فرصت‌طلبان داد و شهرداری باید در حفظ محیط زیست، رودخانه‌ها، جنگل و سرسبزی شهر رشت، پیشقراول باشد.

۸. انتصاب یک جوان متعهد، انقلابی، متخصص، با سابقه‌ی انجام کارهای فرهنگی و به دور از نگاه‌های سیاسی در راس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت می‌تواند نقش به سزایی در عدم تبدیل این سازمان به حیاط خلوت هنجارشکنان، شناسایی و رفع مشکلات فرهنگی رشت ایفا نماید.

۹. آقای شهردار، یکی از عوامل عدم رشد متناسب شهر رشت نسبت به سایر مراکز استان‌ها، عدم توانایی جذب سرمایه‌گذار برای انجام پروژه‌های شهری بوده، که توجه به سرمایه‌گذاران و ایجاد بسترهای لازم و حمایتهای قانونی از این عزیزان نه تنها باعث توسعه شهری می‌گردد بلکه زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات موجود در شهر و رفع بیکاری جوانان نیز خواهد شد.

۱۰. جناب آقای دکتر نصرتی، تمام این موارد به یک طرف و رسیدگی به وضعیت نیروهای خدوم و زحمت کش شرکتی و قراردادی زیرمجموعه‌های شهرداری که ماه‌های گذشته با مشکلات و کمبودهای زیادی در حقوق و مسائل شغلی خود دست و پنجه نرم کرده‌اند به یک طرف. تا زمانی‌که در چشم‌های کارگران خدوم شهرداری و فرزندانشان بخاطر آینده شغلی خود، نگرانی موج بزند و دلواپسی دریافت حقوق بموقع و مناسب داشته و فاصله طبقاتی بین کارگر پاکبان با مدیران شهری بسیار زیاد باشد، هرچقدر هم که شهر پیشرفت کند، به مثابه پیشرفت غیرانقلابی و خلاف اصول و مبانی انقلاب بوده که طبق حدیث شریف نبوی ص؛ حق کارگر را باید بموقع و مناسب (قبل از خشک شدن عرق کارگر) پرداخت کرد.

عرض آخر اینکه؛ اعضای این شورا و همچنین جمعی از جوانان متخصص، تحصیلکرده و متعهد شهرمان حاضرند در صورت نیاز، تمام توان، دانش و تخصص خود را برای مدیریت شهری منطبق با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، زیست بوم محلی، پیشرفت و آبادانی رشت، بدون هیچ چشم داشتی و صرفا جهت خدمت به همشهریان معزز خود در اختیار جنابعالی قرار دهند.

ومن الله التوفیق

شورای جوانان انقلابی شهر رشت

عبدالله عموزاد_مجیدرحمانی _ حجت الاسلام محمد مهدی علیزاده مقدم _ محمدرضاعوض نیا _ سیاوش آقاجانی_ مهدی سیمایی_ اسحاق مژدهی _ سیدمحمدرضامجاور _ مجتبی امین _ ابوذر یزدانی _ محمدرضا ستوده