رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به بحث تمرکز زدایی و افزایش اختیارات استان ها در لایحه بودجه سال آینده گفت: یکی از رویکردهای اصلی بودجه ۱۴۰۱ عدالت در توسعه با توجه به برنامه آمایش است که در این راستا می‌بایست طرح‌های توسعه تا سطوح شهرستان تهیه شوند.

شراره کاووسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۱ برنامه محوری و حمایت از بهبود شاخص رشد اقتصادی با تاکید بر ارتقای بهره وری مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا ذیل تبصره ۱۸ اجرای برنامه های افزایش تولید، ایجاد و تثبیت اشتغال پیش بینی شده و برای تامین مالی برنامه های یاد شده، صندوق های پیشرفت و عدالت در سطوح ملی و استانی ایجاد خواهد شد که بر همین اساس؛ تمرکز زدایی عمده اختیارات اجرایی این تبصره به شورای برنامه ریزی و توسعه استان تفویض شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خاطر نشان کرد: برای تقویت اعتبار استان ها و در جهت تمرکز زدایی با توجه به قابلیت های استان ها مبتنی بر آمایش سرزمین طرح های استانی ویژه به استان ها انتقال پیدا می کند .

کاووسی درباره تاثیر سفر های رئیس جمهوری به استان ها نیز اظهار داشت: پیش از هر سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت، براساس اطلاعات و آمارهای دقیق استانی گزارشات کارشناسی از ظرفیت ها و چالش های استان در حوزه های مختلف تهیه می شود ، ضمن اینکه با حضورهای میدانی، بسیاری از مطالبات مردمی نیز بصورت چهره به چهره بیان می شود.

وی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ برای تامین منابع پروژه های مرتبط با به اجرا درآوردن ظرفیت ها، حل مسائل و تامین نیازهای مردمی علاوه بر منابع پیش بینی شده در صندوق های پیشرفت و عدالت استان ها منابعی بصورت متمرکز نیز پیش بینی شده است .

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری یکشنبه هفته گذشته با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.