وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: برای معرفی لیست اصلاح‌طلبان نیازی به تصویر و نام آقای خاتمی نیست چون به محض اینکه به مردم بگوییم این لیست از سوی اصلاح‌طلبان معرفی شده است مردم اطمینان پیدا می‌کنند که همان لیست مورد تایید آقای خاتمی است

به گزارش ندای گیلان،علی صوفی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به این عقلانیت رسیده‌اند که به وزن‌کشی نیفتند و تلاش کنند با هماهنگی به بیشترین تعداد کرسی ممکن در مجلس دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: اگر شورای اصلاح‌طلبان به این نتیجه برسد که یک نامزد در حوزه انتخابیه انصراف دهد قطعا این اتفاق رخ خواهد داد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه اصلاح‌طلبی بدون نام خاتمی شناخته شده نیست، گفت: برای معرفی لیست اصلاح‌طلبان نیازی به تصویر و نام ایشان نیست چون به محض اینکه به مردم بگوییم این لیست از سوی اصلاح‌طلبان معرفی شده است مردم اطمینان پیدا می‌کنند که همان لیست مورد تایید آقای خاتمی است و در محوریت ایشان برای انتخابات هیچ مناقشه‌ای وجود ندارد.

عضو ارشد ستاد عارف درباره حضور وی در انتخابات گفت: تصمیم ما بر این است که عارف سرلیست تهران باشد و در این مسئله تردیدی نداریم. در حال حاضر گزینه اول ما برای ریاست مجلس، آقای عارف هستند و اگر اکثریت مجلس آینده از اصلاح‌طلبان باشند، ایشان به عنوان رئیس مجلس معرفی خواهد شد، اما اگر ترکیب مجلس به سود اصلاح‌طلبان نباشد، بسته به شرایط تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

صوفی با بیان اینکه تکلیف اصلاح‌طلبان با عارف کاملا مشخص است و تکلیف عارف نیز با اصلاح‌طلبان روشن و شفاف است، گفت: کار بزرگی که ایشان انجام دادند، موجب شد امروز امید در جامعه به وجود بیاید و در این رابطه نیز گمان نمی‌کنم مشکلی بین اصلاح‌طلبان باشد.

وزیر تعاون دولت اصلاحات درباره تدوین برنامه اجرایی برای مجلس دهم از سوی احزاب اصلاح‌طلب گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و شکل‌گیری ستادهای انتخاباتی بین اصلاح‌طلبان برای برنامه‌ریزی در مورد مجلس دهم کار شده است و لااقل از ستادهای عارف خبر دارم که این کار با جدیت دنبال شده است و قریب دو سال است که روی این موضوع کار شده است و قطعا برای مجلس آینده از سوی اصلاح‌طلبان برنامه جامعی تدوین و در زمان مناسب این برنامه ارائه خواهد شد.

وی گفت: حزب اتحاد ملت نیز قطعا به عنوان یک وظیفه حزبی برای مجلس آینده برنامه منتشر خواهد کرد، چون این وظیفه حزبی اتحاد ملت است.

این فعال سیاسی درباره لیست مشترک معتدلان اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات مجلس آینده و تلاش برای ریاست لاریجانی که از سوی برخی مطرح می‌شود، گفت: شایعاتی در این رابطه وجود داشته است اما هیچ خبر موثقی در این رابطه نیست و شخصا پیش‌بینی خواهم کرد ائتلاف انتخاباتی صورت نمی‌گیرد اما ممکن است در مجلس اصولگرایان معتدل با اصلاح‌طلبان ائتلاف کنند تا هیات رئیسه معتدلی را در مجلس منصوب کنند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات افزود: توصیه شده که هر لیستی با هویت خاص خود باشد و طبیعی است که اصلاح‌طلبان نسبت به بعضی شخصیت‌های اصولگرا دید مثبتی دارند و امکان نزدیک شدن به آنها وجود دارد، اما اینکه در لیست‌ها بخواهیم به آن افراد نزدیک شویم مطلقا در جلسات اصلاح‌طلبان مطرح نشده است.

صوفی افزود: هنوز نمی‌توانیم بگوییم که در دویست و نود حوزه انتخابیه نامزد خواهیم داشت. گرچه همه حوزه‌های انتخابیه را رصد می‌کنیم اما به هر حال بررسی صلاحیت‌ها نیز مانعی برای ورود اصلاح‌طلبان به مجلس خواهد بود.