معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عادی‌انگاری و دورهمی‌ها را از مهمترین عوامل افزایش ابتلا به کرونا در استان دانست و گفت: ۹۳ بیمار جدید شناسایی و بستری شدند.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت گیلان از نظر کرونا، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۹۳ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان نیازمند بستری در مراکز درمانی شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد مجموع بستری‌های کرونایی در بیمارستان گیلان به ۴۰۸ نفر رسیده است، گفت: شاهد روند کاهش بیماران بستری در مراکز درمانی هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مهمترین راهکار قطع زنجیره انتقال و انتشار ویروس کرونا مشارکت شهروندان و رعایت توصیه‌ها و دستور العمل های بهداشتی، افزود: استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و عمومی و شستن مداوم دست‌ها باید از سوی شهروندان با جدیت بیشتری رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه شلوغی بازار مراکز خرید، برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مهم‌ترین دغدغه ما در زمینه انتقال و انتشار ویروس کرونا است، گفت: قطعاً عدم توجه شهروندان به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند به گفته وزیر بهداشت اسفندماه سختی را برای گیلانیان رقم بزند.

حیدرزاده با بیان اینکه هنوز شاهد برگزاری مراسم عزا و عروسی و دورهمی های دوستانه و خانوادگی هستیم، تأکید کرد: شهروندان باید از حضور در چنین مراسمی جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه عادی انگاری مهمترین عامل شیوع بیشتر بیماری کرونا در ماه‌های اخیر بود، افزود: قطعاً ادامه این روند می‌تواند شرایط سختی برای برای استان گیلان به ویژه کادر درمان و پرستاران رقم بزند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه به برخی علائم کرونای انگلیسی اشاره کرد و افزود: علائم ظاهری کرونای انگلیسی با دیگر نوع کرونا تفاوتی ندارد اما متأسفانه سرعت شیوع آن بسیار بالایی داشته و بیشتر سنین پایین را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه علائم کرونای انگلیسی زودتر نمایان می‌شود و درصد کشندگی بالایی دارد، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در تجمعات بخصوص رفت وآمدهای غیر ضروری و خریدهای آخر سالی تاحد ممکن پرهیز کنند  و سالمندان نیز در موارد غیر ضروری از منزل خارج نشوند.

نوروزی با تاکید بر اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تنها راه مقابله با این ویروس است، افزود: رعایت پروتکل‌های اجتماعی نسبت به گذشته با حساسیت بیشتری دنبال شود.