به گزارش ندای گیلان تمامی کارکنان شهرداری علیرغم اینکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی نیروی انسانی خود را تقلیل دادند، پای‌کار حاضر بوده و شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی به مردم بودند، گفت: اما به نظر می‌رسد خدمات بی‌منتشان از سوی مسوولان،نادیده گرفته‌شده است.

به گزارش ندای گیلان،ناصر حاج محمدی، شهردار کلان‌شهر رشت در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از کادر سلامت استان در طول دوران بحران کرونا، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان در گیلان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، در حال مقابله  با این بحران هستند تا جایی که  رئیس دانشگاه نیز به این ویروس مبتلا شد.

شهرداری، حلقه واسط کادر سلامت با مردم است

وی با بیان اینکه شهرداری، حلقه واسط بهداشت و درمان با مردم محسوب می‌شود، افزود: شهرداری در امر بهداشت و پیشگیری، یک پله قبل‌تر از کادر بهداشت و درمان قرار دارد و باید شبانه‌روز تلاش کند تا مردم بر اثر آلودگی، دچار بیماری نشوند.

شهردار کلان‌شهر رشت، با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از وظایف بهداشتی بر عهده شهرداری است، گفت: تمامی کارکنان شهرداری علیرغم اینکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی نیروی انسانی خود را تقلیل دادند، پای‌کار حاضر بوده و شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی به مردم بودند. اما به نظر می‌رسد خدمات بی‌منتشان از سوی مسوولان،نادیده گرفته‌شده است.

حاج محمدی به خدمات ارائه‌شده از سوی شهرداری رشت در طول بحران کرونا اشاره کرد و خاطرنشان شد: در هر شبانه روز، ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در سطح شهر برای گندزدایی مصرف‌شده و علاوه بر آن، توزیع ماسک، دستکش و تعطیلی پارک‌ها از دیگر اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر بود.

وی از اجرای ده ها برنامه متنوع برای مهار کرونا از سوی شهرداری برای شهروندان خبر داد و گفت: ۵۰۰ برنامه کوتاه برای تلویزیون‌های شهری از سوی شهرداری تولید و به‌صورت رایگان پخش شد. این، درحالی بود ‌که شهرداری می‌توانست از این تلویزیون‌ها درآمدزایی کند.

شهردار رشت با اشاره به درآمد زایی مراکز بازیافت شهری قبل از بحران کرونا، یاد آور شد:  در پی مصوبات ستاد استانی کرونا، این مراکز تعطیل شد، درحالی‌که ماهانه به‌صورت متوسط ۵۰ میلیون تومان درآمد داشت.

شهرداری رشت در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است

حاج محمدی با بیان اینکه شهرداری رشت با تمام قوا در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: کادر بهداشت و درمان در دوران کنونی نزدیک‌ترین افراد با مردم و شهروندان ما هستند، ازاین‌رو همه باید در خدمت کادر سلامت استان باشیم.

بحران کرونا، مدیریت بی‌نظیر رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان را  نشان داد

وی با اشاره به تلاش‌های مدبرانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازجمله در دوران بحران کرونا، افزود: ظرفیت های مدیریتی دکتر سالاری تا قبل از بحران کرونا ناشناخته بود. ولی عبور وی و تیم مدیریتشان از بحران کرونا ظرفیت‌های بی‌نظیر این مدیریت را به همگان نشان داد.

گفتنی است؛ در حاشیه این دیدار، اسماعیل حاجی پور، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز طی گفت‌وگوی تلفنی ضمن تقدیر از زحمات کادر سلامت استان، فرارسیدن هفته سلامت را به فعالان آن تبریک گفت.