معاون فرماندار رشت گفت: با حمایت از طرح‌های گردشگری در این شهرستان تعداد شاغلان این حوزه تا ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ندای گیلان،سیده زهرا میر اعلمی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرستان رشت گفت: با توجه به جذابیت‌های طبیعی این شهرستان و با حمایت از طرح‌های گردشگری می‌توانیم تعداد شاغلان این حوزه را تا ۱۰ برابر افزایش دهیم.

او در جلسه بررسی و شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان در حوزه صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: امروزه گردشگری به دلیل ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌کند، به عنوان یک صنعت پر رونق مطرح است.

معاون فرماندار رشت افزود: با توجه به ظرفیت‌های زیست محیطی متنوع در این شهرستان و این امر که در سال رونق و جهش تولید قرار داریم، ضروری است نسبت به ساماندهی مسافرکاشانه‌ها اقدام کنیم.

میر اعلمی با ارائه گزارشی از میزان تسهیلات پرداخت شده به فعالان بخش صنایع دستی گفت: در سال گذشته به ۲۳ طرح در حوزه صنایع دستی مبلغی بالغ بر ۴۳۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است و لازم است با برگزاری جلسات مستمر در این خصوص گام‌های موثرتری برداشته شود.

او حمایت از اجرای طرح‌های سرمایه گذاری به خصوص در حوزه تولید صنایع دستی و گردشگری را امری ضروری دانست و افزود: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در هتل‌ها و سایر مراکز حوزه گردشگری در شهرستان مشغول به کار هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان رشت تصریح کرد: با توجه به طرح “روستای بدون بیکار” و همچنین طرح “یک روستا، یک محصول” از سوی صندوق کارآفرینی امید، باید نسبت به شناسایی روستا‌های مستعد برای دریافت تسهیلات، در حوزه صنایع دستی و گردشگری اقدام لازم انجام شود.