طوبی رحمان نیا گفت:در اوایل شروع بازیگری خانواده من درزمان مجردی، خیلی موافق بازیگری من نبودند اما پس از ازدواج سعی کردم باوجود خانواده و مسئولیت خطیر همسری ومادر بودن معمولا حداقل از مطالعه دور نباشم.بعنوان یک مادر اول به وظایف مادری ام میرسیدم وسپس بازیگری وکار بعد که کم کم بچه ها بزگتر شدند توانستم بازیگری را دنبال کنم.

ندای گیلان-نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته ندای گیلان در شنبه ها با زنان موفق یک بانویهنرمند است.

 

 

 لطفا خودتان رامعرفی کنید ومختصری از فعالیت هنری خود بفرمایید‌.

 

طوبی رحمان نیا هستم.متولد ۱۳۵۳ و ازسال ۱۳۸۸ وارد عرصه هنر شدم .اولین سریالم سال ۱۳۸۹ در شبکه استانی گیلان بازی کردم.بعد از گذراندن دوره های نمایش دوره فیلم سازی راگذارندم.ومدرک فیلم سازی و نمایش وبازیگری را کسب کردم.کارحرفه ای من از سال ۱۳۸۹ به بعد شروع شد بابازی در چندین تله فیلم ،سریال وفیلم کوتاه هم که به جشنواره های مختلف داخلی وخارجی فرستاده شد و موفقیت نیز کسب کرد.

دوره های تاتررا ازسال ۱۳۹۸ شروع کردم ووارد گروه تاتر جهش گیلان شدم به سرپرستی آقای مژدهی و تاامروز همچنان این همکاری ادامه دارد و سالی ۲الی۳تاتر کاربروی صحنه میبریم.همچنین بسیاری از جشنواره منطقه ای ، کشوری و بین المللی نیز حضور داشتم مثل جشنواره های ایثار ، صحبدلان، جشنواره بسیج و… وموفق به کسب جوایز متعددی نیز شدم.

حتی موفق به کسب دیلپم افتخار جشنواره فجر نیزشدمتاترهای خیابانی زیادی هم بازی و هم کارگردانی کردم وآخرین انها به اسم توهم بود که ودرجشنواره ای در استان گیلان از ۲۱ کارارسالی به جشنواره سراسری فرستاده شده برتر شد.بعد ازآن طی دوره فیلم سازی که قبلا گذارنده بودم ترغیب شدم فیلم کوتاه بسازم و تاکنون ۵ فیلم کوتاه ساختم .رویاعشق در ۵روز بیداریوفیلم نیمه بلندم نیز پرچین خاطرات که در رشت اکران شد.که بسیارمورد استقبال قرار گرفت.

درحال حاضر سریال مهربانو از شبکه استانی باران درحال پخش است که درآن ایفای نقش میکنم.و قبل ازاین فیلم نیزدر سریال افرا را در شبکه دو سیما نیز حضور داشتم.
در حین بازی وپخش سریال مهربانو درحال حاضر مشغول بازی در تاتر شکم سیران درحال اجرا هستم .
درخاتمه هم به چند نمونه ازسریال هایی نظیر ف مثل فامیل، ب مثل باجناق واینک زندگی و…اشاره میکنم.

 

آیا در کودکی نیز به بازیگری علاقه داشتید؟

من ازکودکی بازیگری را خیلی دوست داشتم دردوران دبیرستان تاتر کارمیکردم وعاشق هنر بودم .

نمایش وتاتر همیشه برای من الویت داشت هنر ولی موفق نشدم بعد از دیپلم این هنر را بدهم و بعلت ازدواج و الویت من چون خانواده بود والبته
همسر و فرزندام .مدتی کارنکردم ولی همیشه مطالعه میکردم و نمایشنامه و رمان میخواندم.

 در طول مدت کرونا باچه موانعی ومشکلاتی روبرو بودید؟

این بحران کرونا بسیار به زندگی ومشاغل مردم طلمه زد بخصوص مشاغلی مثل هنر و نمایش که حتی من وهمکارانم حدودا ۲سال اصلن درامد و شغلی نداشتیم.بسیار آسیب دیدم در این دروان چه روحی چه جسمی وحتی مبتلا شدم‌.اما سعی کردم از کارم دور نباشم و بصورت آنلاین در نمایشنامه خوانی ها حضور داشته باشم و دزخصوص انها گفتگو وتبادل نظر میکردیم اما هرگز صحنه و تماشاگر جای خالیش پرنشد و همیشه سلامتی برای همه مردم آرزو میکردم و اینکه روزی دوباره به صحنه تاتر برگردیم این دوران بسیار سخت، بسر شود.

بعنوان یک زن با چه موانع وچالش هایی مواجه هستید؟

در اوایل شروع بازیگری خانواده من درزمان مجردی، خیلی موافق بازیگری من نبودند اما پس از ازدواج سعی کردم باوجود خانواده و مسئولیت خطیر همسری ومادر بودن معمولا حداقل از مطالعه دور نباشم.بعنوان یک مادر اول به وظایف مادری ام میرسیدم وسپس بازیگری وکار بعد که کم کم بچه ها بزگتر شدند توانستم بازیگری را دنبال کنم و همیشه طوری برنامه ریزی کردم که هرگز کار بیرون از منزل مشکلی در امور خانواده ام ایجاد نکند.امروز در این جایگاه ،همسرم بسیار حامی من هستند.خانواده من هم امروز ازحامیان من در عرصعه بازیگری هستتد.البته به هرحال موانع مشکلاتی برای زنان در هرجامعه ای وجود دارد و جامعه ماهم مستثنی نیست.اما معمولا سعی میکنم همیشه بعنوان یک بازیگر زن ایرانی هنجارها و ممیزی های مربوط به کارم را رعایت کنم .گاهی یکسری مخالفت ها هم برای بعضی نقشهابرای زنان وجود دارد و گاهی برخی انرژی های منفی در جامعه که حاشیه ساز میشوند .

هدف شما در زندگی چیست؟

مهمترین هدف من در زندگی سالم وشاد زیستن در کنارخانواده و دوستان و همکاران است.ازحاشیه به دور بودن وشعارم ساختن گیلانی خوب برای نسل های آینده.بیشتر وعمیق تر گیلان و فرهنگ گیلانی رابشناسم و برای عرصه هنر اآن ایده بگیرم.وافتخارمیکنم یک گیلانی هستم استانی سرسبز وغنی از فرهنگ وتمدن.

 

 

حرف آخر

 

حرف اخر من برای گیلان عزیزم شهرباران و مردمی که هرروز باانها زندگی میکنم ، تمام تلاشم را میکنم تا برای مردم شهرم الگو باشم هیچ خاطره بدی ازمن در ذهن شان نباشد.

به همه عزیزان توصیه میکنم عشق و دوستی و شکر خداوند را سرلوحه زندگی خود قراردهند.

وهمچنین قدر دان حمایت همسر و فرزندان عزیزم هستم.
وافتخار میکنم به داشتن همکاران ، اساتید دوستان عزیزی که همیشه همراه من هستند.وهمچنین ممنون ازشما خانم میربلوک بعنوان یک بانوی پرقدرت وموفق بابت این مصاحبه وگفتگو بازنان موفق گیلانی که انرژی بسیار خوبی به همراه دارد.