رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اعداد و ارقام مربوط به بدهی و طلب شهرداری از یک شرکت وابسته به بنیاد تعاون سپاه باید رسیدگی شود از رسانه ها خواست این مسئله را به یک موضوع سیاسی تبدیل نکنند.

به گزارش ندای گیلان،محسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لازم نیست در این باره صحبت کنم خاطر نشان کرد: گزارشی از سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد که طلب شهرداری مربوط به یکی از شرکت های وابسته به بنیاد تعاون سپاه به نام رسا تجارت مبین است.
وی خاطر نشان کرد: این گزارش که به تایید معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز رسیده در جلسه هم اندیشی اعضای شورا با شهردار تهران نیز مطرح شد.
هاشمی با تاکید بر اینکه باید بنیاد تعاون و شهرداری تهران موضوع را بررسی کنند از رسانه ها درخواست کرد این مسئله را به یک موضوع سیاسی تبدیل نکرده و اجازه دهند روند آن طی شود و به نتیجه برسد.
وی در خصوص طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نیز اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: بنده چیزی در این خصوص درخواست نکرده ام اما شاید سایر اعضا خواسته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جلسه روز جاری شورای شهر و مصوبات آن اظهار داشت: در این جلسه یک فوریت طرح شرح وظایف شورای معماری، یک فوریت طرح تضارب اختیارات مدیران در زمان مسئولیت و لایحه خدمات بهشت زهرا مورد تصویب قرار گرفت.
وی در خصوص تداخل اختیارات مدیران یادآور شد: این امر علاوه بر تداخل اختیارات که منجر به فساد می شود استفاده از اقوام و خویشان را نیز مد نظر قرار می دهد.
هاشمی با اشاره به تصویب لایحه مربوط به خدمات بهشت زهرا و اموات اظهار داشت: سالانه حدود 50 هزار نفر در تهران جان خود را از دست می دهند که حدود 35 هزار مورد آن در بهشت زهرا ماندگاری داشته و مابقی به شهرستان ها منتقل می شوند.
وی افزود: از این تعداد 22 هزار مورد با نرخ پایین یا رایگان خدمات دهی می شوند و حدود 12 هزارمورد با پرداخت پول انجام می شود.
بنابر این بهشت زهرا مراقب است در این زمینه فشاری به مردم وارد نشود.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی در خصوص روند کند انتصابات در شهرداری تهران گفت: انتصابات ستاد مشخص شده و درمورد سایر مدیران نیز اگر شهردار، آن ها را درجهت فعالیت خود دید همکاری با آنها را ادامه خواهد داد.
وی افزود: در خصوص انتصابات مباحث جناحی و سیاسی مطرح نبوده و باید به دنبال سلامت اداری،تعهد و تخصص باشیم.
رئیس شورای شهر تهران یادآورشد: البته عده ای معتقدند باید انتصابات با سرعت بیشتری انجام شود تا شاهد تثبیت مدیران باشیم.