نماینده عالی دولت در گیلان اعلام کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته اول اسفندماه جاری در استان اجرایی می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در حاشیه نخستین جلسه ستاد استانی اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی گیلان در رشت افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از سیاست های دولت سیزدهم برای رفاه اجتماعی مردم است و گیلان بعنوان یکی از استان های مجری این طرح انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: پیش‌تر وقتی یارانه به حساب مردم واریز می شد با توجه به سنواتی که طی می شد و با افزایش قیمت‌ها، یارانه تعیین شده به مرور زمان ارزش نسبی خود را از دست می داد لذا دولت مردمی و انقلابی برای حفظ  قدرت و حمایت از مردم در بخش مربوط به خرید، طرح کالا برگ الکترونیکی را اجرا می‌کند.

دکتر عباسی گفت: گیلان یکی از استان هایی است که از هفته نخست اسفند ماه سالجاری مجری این طرح خواهد شد؛ لذا در زمان حاضر در مرحله شناسایی و ثبت فروشگاه ها هستیم که از دهم بهمن ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 وی اظهار کرد: اعتبار کالابرگ یک ماه زودتر به کد ملی سرپرست خانوار شارژ می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اصل بر استفاده مردم از کالاهای مورد نیاز و ضروری است، افزود: اگر سرپرست خانوار نخواهد از اعتبار فوق در زمان مقرر استفاده کند مبلغ یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود و می تواند این مبلغ را نقدی دریافت کند.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه ،طرح کالابرگ الکترونیکی از نظر اقتصادی برنامه خوبی است،اظهار کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای حمایت از قدرت خرید مردم، همچنین حفظ و نگهداری ارزش نسبی یارانه هایی هست که به مردم پرداخت می شود و همانطور که قول داده بودیم  بر اساس تکلیف قانونی به درستی عمل خواهیم کرد .

استاندار گیلان تاکید کرد: جزئیات استفاده از کالابرگ و فروشگاه هایی که مردم می توانند به آنها مراجعه کنند، پیش از اجرا از سوی دبیر و سخنگوی ستاد استانی تشریح می شود.