فرماندار رشت با تاکید بر نقش محوری تفکیک زباله از مبدا در موفقیت طرح‌های مدیریت پسماند، اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح تفکیک زباله از مبدا در سطح شهرستان رشت وارد فاز اجرایی شده است.

به گزارش تدای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی در حاشیه بازدید از کارخانه بازیافت فروتن پلاست کوچصفهان، ضمن تبریک روز کارگر به جامعه کارگری و اشاره به نقش مهم این قشر از جامعه در شکل گیری تحول مثبت در عرصه تولید و اقتصاد کشور، اظهار داشت: کارخانه بازیافت فروتن پلاس کوچصفهان از سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسیده و با اشتغالزایی برای ۴۰ نفر در زمینه تولید باکس نشاء در حال فعالیت و کمک‌رسانی در رفع نیازهای بخش کشاورزی می باشد.

 فرماندار رشت با عنوان این مطلب که در صورت گسترش فضای کارگاهی این کارخانه امکان افزایش ظرفیت بازیافت زباله و همچنین افزایش حدود دو برابری نیروی کار وجود خواهد داشت، خواستار تسریع در مراحل قانونی صدور مجوز های لازم جهت احداث سوله و افزایش فضای کارگاهی از سوی دستگاه‌های مربوطه شد.

 امام پناهی با تاکید بر لزوم اجرای دقیق و مطابق برنامه طرح‌های مدیریت پسماند، اظهار داشت: در راستای تحقق اراده دولت سیزدهم در کاهش اثرات پسماند بر زندگی انسان ها و محیط زیست، هم اکنون طرح تفکیک زباله از مبدا با هماهنگی بخشداران و همکاری دستگاه‌های مرتبط در سطح شهرستان رشت آغاز و در حال اجرا می باشد.

 وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به توانایی شرکت های دانش بنیان و همچنین شرکت های بازیافت زباله در زمینه کاهش آسیب های ناشی از پسماند شد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر لزوم تقویت تولید و توجه به بومی سازی محصولات در راستای به شکست کشاندن توطئه های اقتصادی دشمنان نظام اظهار داشت: جامعه کارگری، خط شکنان جبهه مقابله با نبرد اقتصادی دشمن می باشند.