ندای گیلان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: طرح تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 200 روستای این استان یکی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت وزیران قرار گرفت. محمدعلی فرّ امینی امروز در جلسه آبفار استان گفت: در سفر دکتر روحانی به گیلان، طرح ملی و جامع آبرسانی به یک‌هزار روستای این […]

ندای گیلان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: طرح تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 200 روستای این استان یکی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت وزیران قرار گرفت.

محمدعلی فرّ امینی امروز در جلسه آبفار استان گفت: در سفر دکتر روحانی به گیلان، طرح ملی و جامع آبرسانی به یک‌هزار روستای این استان به عنوان یکی از طرح‌های الگو و نمونه‌ی آبرسانی روستایی کشور، مورد توجه و تاکید ریاست جمهور و هیئت وزیران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر این اساس تامین اعتبارات ویژه برای تامین آب آشامیدنی 200 روستای استان در قالب طرح جامع آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان،تا پایان سال 95 در دستور کار قرار گرفت.

به گفته ی فرّامینی؛با آبرسانی به این روستاها در مدت مزبور،حداقل 10 درصد به شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر یک‌هزار و 693 روستا در گیلان از آب آشامیدنی مطلوب و مناسب برخوردارند.

فرامینی ادامه داد:طرح جامع و ملی آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی روستایی در کشور، همواره مورد توجه‌ی مسوولان ارشد وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گرفته و به عنوان الگو در سایر استان‌ها نیز درحال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت:در راستای این طرح که مطالعات اجرایی آن چندین سال به طول انجامید، مجتمع‌های بزرگ آبرسانی در مناطقی که دارای سفره‌های آب زیرزمینی غنی هستند، براساس شاخص‌های فنی و مهندسی احداث و همزمان تعداد زیادی از خانوارها در سطح چندین روستا می‌توانند از طریق یک مجتمع آبرسانی از آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی بهره‌مند شوند.