طرح بازآفرینی رشت سند بالادستی اجرای پروژه‌های مختلف محسوب می‌شود که توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است

به گزارش ندای گیلان از رشت، سید محمدعلی ثابت‌قدم با اشاره به عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهر رشت گفت: طرح مذکور تاثیر بسیاری در محدوده شهرستانی به‌ویژه در روستاها دارد.

وی بر هدفمند کردن اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در رشت تأکید کرد و افزود: طرح بازآفرینی رشت سند بالادستی اجرای پروژه‌های مختلف محسوب می‌شود که توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری به لحاظ رونق گردشگری و کشاورزی در روستاها تاثیرگذار است، تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهر رشت حوزه‌های اقتصادی این شهر را متحول می‌کند بنابراین هدفمند کردن حوزه اقتصادی باید قابلیت عملیاتی شدن در بخش‌ها و روستاها را داشته باشد.

ثابت‌قدم به اجرای طرح بازآفرینی شهر رشت در قالب سند ملی اشاره کرد و گفت: امسال طرح بازآفرینی شهر رشت در محدوده رودخانه زرجوب و ساغریسازان به طرف تالاب عینک اجرایی می‌شود.

وی با تأکید براینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری به لحاظ کالبدی و مباحث فرهنگی نیازمند چیدمان مناسبی در اجرای برنامه‌ها است، بیان کرد: پروژه‌های مختلفی در قالب طرح بازآفرینی شهر رشت تعریف شده و سخت‌ترین آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

شهردار رشت به ارائه برنامه‌های طرح بازآفرینی شهر رشت در دانشگاه شهید بهشتی تهران اشاره کرد و یادآور شد: طرح مذکور پایه‌ای برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در استان‌های مختلف کشور شده است.

ثابت‌قدم با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح بازآفرینی شهر رشت از دو محور غرب و شرق این شهر، خاطرنشان کرد: محدوده غربی از تالاب عینک اجرایی می‌شود، اما در محدوده شرقی با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با مشکل مواجه شدیم.

وی، ثبت غذای رشت در یونسکو را از قابلیت‌های اجرای طرح بازآفرینی شهری دانست و اظهار کرد: فرآیندی از تولید در مزرعه تا فرآوری و ارائه محصول به متقاضیان در طرح بازآفرینی شهر رشت برنامه‌ریزی شده و بستری را رشد می‌دهیم که می‌تواند اقتصاد کشاورزی در روستاها را به طور معناداری ارتقا دهد.

شهردار رشت با بیان اینکه اجرای برنامه مذکور موجب ماندگاری گردشگران در مناطق روستایی و شهری رشت می‌شود، تصریح کرد: گردشگری با رویکردهای مختلفی در مسیر طرح بازآفرینی داخلی شهر رشت برنامه‌ریزی شده است.